Tröskning och experiment

Salig blandning på mina inlägg men så blir det när man är lite lätt vimsig och inte kan göra en sak i taget utan påbörjar minst tre saker samtidigt och så tar det säker dubbelt så lång tid att få det klart, men sån är jag!

I söndags var det dags för tröskning av havren och gissa om vi hade en lycklig son när han fick åka med pappa uppe på tröskan, det ¨dånar och ryker men lika glad var han ändå.


Det blev ännu bättre när kusin Måns dök upp och hjälpte till med att köra traktorn, och om inte detta är nästa generations månskensbönder i Avelsås så vet inte jag vem som skall ta vid? Eller vad tror ni?



Igår kväll hade vi en lycklig jägare här hos oss som fällde sin första råbock och visst ser han stolt ut. Jag gratulerar även om det skrämde Filip rejält, det är inte alltid som han är så kaxig vår lille son, för han kom hem storgråtandes och upprepade hela tiden "mamma jag inte om jådjur" , men det blev inga mardrömmar som jag befarade utan idag har vi tittat i jakttidningar på både levande och skjutna rådjur och han tycker det är OK nu. Ibland är livet på landet ganska makabert men det är ju faktiskt livets gång och allt kött i köttdiskarna i affären, ja var kommer det ifrån.......


Sedan måste jag ju visa lite fotoexperiment som jag tagit nu på morgonen, för nu har jag ju lärt mig att ljuset och färgerna blir mycket bättre på morgon och i skymning när det är lite fuktigt ute, och visst ser det lite mystiskt och älvlikt ut bara bakom vårt hus en tidig morgon?


Och spindelväv syntes överallt i gräset när daggen hängde i den.


Nu är jag redo för en dag ute i den sköna höstluften och i em skall vi på Knytte jag och Filip,kanske kameran följer med och att ni kan få se några foton på vår lille "skogsknytte" (innan man blir Mulle så är man knytte).
Ha en go dag ni med!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Var du först med min gubbes jaktlycka... :) ler Han sprack nästa när han berättade. Snälla maila mig bilden. Kram kram Aase

2008-09-25 @ 11:14:19
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

Glömde säga häftigt spindelnät....

Kram kram

2008-09-25 @ 11:15:34
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Kajsa

åh så läckra bilder.. jag håller med filip. ja inte gilla "jådjuj".. tycker om kött från affären.. haha.. men jag vet vart köttet kommer från , men då har jag inte sett djuret innan.. =)

ser framemot måndag..

kram kram

2008-09-25 @ 22:15:31
URL: http://kajsascrap.blogg.se/
Postat av: Anna

Jajamen, där fick du till det! En ljuvlig bild! Du har verkligen lycktas fånga ett fantastiskt ljus tycker jag. Ha en skön helg!

2008-09-26 @ 20:44:51
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0