Fler familjemedlemmar

Nja inga fler barn om det var det ni tänkte på, men vi har ju lite djur som kan räknas till familjen och dem har jag inte visat så flitigt här på bloggen så idag skall de få lite utrymme. Vi har fåren som går här ute i hagen och betar tillsammans med kvigorna, lammen är större nu än vad de är på fotona som är tagna i maj men de är som sötast när de är små.




Här är några av lammen innan de släpptes ut i våras.

Elins katt heter Tiger och är en riktig jägare, tyvärr så fångar han inte bara möss och råttor utan det är även en och annan fågel och ekorre som styker med, kanske det är därför som han ser så välmående ut??? Men en riktig kelgris är det iallafall.


Vi har en liten hund som ser ut som ett troll och hon heter Pila, en urgo tax som är snäll så hon nästan är dum. Barnen behandlar henne inte alltid så milt men hon gör ingenting, hon har lärt sig att när Filip kommer springande är det bäst att ta skydd under ett bord eller någon närliggande buske. Men igårkväll hade Filip och pila riktigt kul, de lekte jage, Filip sprang med ett badlakan släpandes på golvet och Pila sprang efter och hängde sig fast, jag vet inte vem som hade roligast hunden eller barnet? 

 
Filip är även kompis med fåren och här matar han en tacka med knäckebröd, det gillar dom! dock har han lärt sig att de kan stångas och buffas för sist när det var dags att väga lammen så blev han nersprungen av ett lamm och det var inte lika roligt som att gossa eller att själv vara den som jagar... nyttig läxa för honom kanske.


Nu är det uppehåll ute så det är dags att gå ut och få lite frisk luft och göra av med lite energi (inte min energi men däremot Filips)!
Lotta


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill oxå ha får! Men det FÅR jag inte för min allergi ;). Ha en go helg!

2008-09-05 @ 09:11:02
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: UllaBritt

Tänk va fort månaderna går så vill du höra något kul om 3,5 månad är det jul!vi ses om en vecka kramizar moster.

2008-09-07 @ 17:07:49
Postat av: Aase/ängel60

Nu är jag hemma.... Jätte förkyld och har en elak hosta. TG är nog sämre än jag. Min blogg uppdateras snart, under dagen med första bilderna från Skottlnad :) Kram AA

2008-09-08 @ 09:48:18
URL: http://angel60.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0