Jag ser det snöa.........+ scrappträff

Hejsan allihop!
Nu är det fredag igen och visst är det skönt med fredagar, man kan tillåta sig att vara lite slö och se fram emot att kura ihop sig i soffan ikväll med ett glas vin och lite fredagsmys. Och tjohoo det snöar!!! gissar om Filip blev glad när han såg det vita på backen imorse, strax efter åtta var han ute och gjorde fina vägar i snön med sin cykel. Hur lycklig som helst trots att det är blötsnö och iskallt enligt mig, ännu bättre blev det ju när Emma visade hur man gör en snöboll och jag sa åt honom att ta med en och kasta på kusin Måns när vi gick dit.  

Inga kort på detta idag för jag har inte tagit några nya fina i blötsnön!

Igår var jag på REA på Gina Tricot och det var helt galet!!!  Jag tycker att det var mest hysteriska småtjejer, eller de bar sig åt som bortskämda ungar ialla fall. Kanske att jag är alldeles för gammal för detta men jag hade lovat Emma och Elin att vi skulle åka och  då får man hålla vad man lovat. Det började med att 4 tjejer trängde sig förbi oss i ytterdörren när vi skulle in med Viktors vagn för den behövde ju ialla fall ställas innanför ytterdörren, och då surnade jag till redan där så de fick en barnvagn i hälsenorna när de hamnade framför mig i kön, omoget av mig va?? Jaja det gick bra till slut men det blev ett väldigt kort besök för hur i h....... skall man hitta något när saker ligger i kartonger på golvet och 400 " hyenor" sliter i saker och kastar omkring dem, jaja jag åkte självmant dit och jag skall inte klaga så mycket för Elin hittade ett par jeans och Emma lite småkrafs och själv hittade jag en blus som jag tror är fin??

Sorry men köer och trängsel lockar inte fram mina bästa sidor!
Och nu skall jag chocka både er och mig själv genom att visa ett kort på "gnällkärringen"


Och efter denna chock hoppas jag inte att jag skrämt bort er för nu  vill jag göra lite reklam och försöka locka lite folk till scrappträff i vår Hembygdsgård! Det är Kajsa på Handstämplat som står för träffen!
Ja det är dags igen för:

Scrapträff med workshops 15 november ............

Nu kan ni anmäla er till scrapträff och tre olika worksshops......  15/11 i Grovare Hembygdsgård, vägbeskrivning kommer senare för den som behöver
Klockan 10.00 - 21.00 (man väljer givetvis själv hur länge man stannar, men inte längre än 21)

♥ Workshop med  Sassa 10-11, gör en dekorativ pappersblomma och lär dej använda torrchalks
♥ Workshop med Johanna 11 - 12, gör ett noteblock och använd den läckra spiralmaskinen Bind-it-all
♥ Workshop m Anna 12 -13, favorit i repris, gör ett bokmärke.

Workshop kostar 30:-/st
Scrapträff kostar 50 kr eller 120:- för alla tre workshop + träff
Maxantal till träffen är 25 så skynda att anmäla er på mailto:[email protected]

Mat får var och en ta med sig, men kaffe och kaka kommer att finnas för ett pris av 20:-/person& dag.
Det finns spis/ugn och micro för att värma mat.

Hoppas att många kommer och får se hur kul vi har det här på landet!

Sköt om er och ha en skön helg!
kramar Lotta


Kommentarer
Postat av: Cilla.J

DET ÄR MINA TAKTER KÖR PÅ DEM BARA............EN GÅNG FÖR VARJE BEN SOM ÄR I VÄGEN!!!!!!

De där stabora behöver lära sek !!! asgarv

Hela familjen ligger i influensa sedan i tisdags, med feber, hosta och fint grönt snor. Vi hörs en annan dag.





Det var ju ett skit bra kort på dig.

kram cilla

2008-10-31 @ 14:58:15
Postat av: Aase/ängel60

Vilket fint foto på gnällkärringen......

Med all rätt att gnälla, ringde innan på fm men ser att du kollat min blogg :)

Vi åker till Varberg, men hörs har med mobilen. Just nu på jobbet......

Kram AA

2008-10-31 @ 15:24:38
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: LINA

Ja fy vad jobbigt det är med reor, så det klart att du måste visa att man inte kan göra hur man vill. Själv har jag varit i stan idag och köpt vinterskor till barnen och det är ju klart lättast att lämna den lilla hemma och bara ha den stora med så det var ett bra val tyckte jag. Föresten så är du ingen "gnällkärring" du är ju en av de mest positiva person jag känner. Happy hallowen och kram Lina

2008-10-31 @ 17:27:00
Postat av: Lillsyrr

Reor är ingen höjdare och småtjejer i all ära men den värsta sorten är "Hovåstanter" som ska in på FINrean på NK - jag har nog aldrig sett sånt ohyfs någonsin och de ska vara så väluppfostrade ;-)

Låter gott med fredagsmys, själv har jag gjort tacos men för min del är den ganska smaklös med tanken på den fina dieten som jag nu har, salt och peppar -vilken smakupplevelse på köttfärsen ha haaa men det är ju för något gott och Olle är ju helt klart bättre. Längtar dock efter choklad! Ska bli så mysigt att ses i morgon! kram och godkväll på er alla!

2008-10-31 @ 19:44:04
Postat av: Maria O

Hej snygging,

Hur gärna jag än vill komma så kan jag inte denna gång.

Men jag hoppas ni får det riktigt trevligt.

Tack för fina kommentarer i min blogg. Blir lika glad varje gång.

Kram Maria

2008-11-01 @ 10:05:41
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Kajsa

först och främst måste jag säga.. SKITBRA KORT!!!

sen vill jag berätta att jag minsann smidde planer när barna var i vagn åldern att svetsa på ett hälseneavklippare på vagnen därfram.. jopp.. har ju en svetsare till man.. coh då var jag mest upprörd på kärringar och gubbar som trodde att de hade automatiskt företräde för de var gamla.. men den skulle funka även på unga flicksnärtor som tror att en annanär för gammal och på reor hade funkat kanon..bara tipsar..

ha det bäst och tack för reklamen..

kram kram

Kajsa

2008-11-01 @ 10:18:32
URL: http://kajsascrap.blogg.se/
Postat av: Anna

Sicken snygging! Ingen retusch behövs där inte :-).

Jag undviker affärer i allmänhet och reor i synnerhet. Tur man har en dotter som är gammal nog att sköta sin shopping alldeles själv. Kram

2008-11-02 @ 21:13:38
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: UllaBritt

Jag VAR i Ullared!!!!förstår precis hur du kände dej,men det är rätt kul iallafall att se dessa människor som tror att den sista shoppingdagen är idag,kom hem med tvål o kakor till Håkan helt perfekt tyckte han.Som vanligt blir man jätte glad när man ser dina härliga foton o dina tankar kramizar moster.

2008-11-03 @ 13:39:47
Postat av: Johanna

Hehe, ja va ju oxå där och det var verkligen galenskap. Tack för dina guliga kommentarer och pepping inför tentorna..



Skitbra kort! Kram på dig

2008-11-03 @ 21:08:34
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Marcus

Vilken tid öppnar pizzerian? Rackans sicka goda pizzor det blev. Jag har redan börjat skissa på en egen pizza. En smakretare: den kommer att innehålla parmaskinka, chevre, mozzarella, färska tomater, pesto, färsk basilika och svarta oliver. Tänk på den kombinationen utan att det vattnas i munnen, ni!!



Marcus



Förresten, Olle och jag kommer inte å scrapbook:ar - alldeles för många tjejer och för lite bärs, å så är jag kass på att scrappa och för lat för att lära mig. Ha så sköj!!

2008-11-04 @ 19:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0