Lek med fyndleksaker och höstpicknick

Måndag igen och denna vecka är det höstlov för tjejerna, Elin har sovit över hos Maja och just nu är de i stan och shoppar, dessa tonåringsshoppare! Emma, jag och småkillarna har varit ute och gått en sväng och hade med oss en picknickkorg, det var jättemysigt trots att det blåste lite kallt men solen sken och inga regndroppar föll på oss så då är det ju inget att klaga över. Emma var fotograf idag och vi försökte komma fram till hur olika inställningar på kameran påverkade resultatet, hon är duktig på att experimentera och det är kul att ha detta intresse gemensamt!  



Filip har haft ett par dagar med feber och snuva igen men idag så är han pigg igen och jag hoppas verkligen att Viktor klarar sig denna gång, det kan ju vara så att det faktiskt är han som smittat Filip? jag fattar inte när det skall ta slut, det är någon av dem som varit febrig och snuvig i stort sett hela oktober.
Så idag när Filip är feberfri så passade vi på att gå ut och provköra hans nya "rajserbil" som jag köpte till honom på "fynd/bytardagen" i lördags. Han är väl egentligen för liten för denna leksak men den kostade ju bara 20 kronor och han älskar ju bilar och traktorer så då kunde jag ju inte motstå denna, fort går den och han springer efter för att se vart den tar vägen. Här har Emma fångat Filip och bilen i farten.


Jag köpte också en hjälm till honom mest med tanke på att jag fick tag på skridskor men Filip tycker att den går bra att ha till det mesta och oavsett om man är ute eller inne, att ha den när man kör "rajserbil" är nästan ett måste?


Ett härligt höstkort på Viktor får avsluta dagens rapport, jag vet att jag visat ett liknande innan men jag tycker dessa kort är så fina.  Det är Elin som har tagit denna bild och visst har hon lyckats, alla tre barnen är riktiga fotografer tycker jag!


Hej hopp och ha en bra em/kväll!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh nu blir jag så där sugen igen på att komma ut till vårt alldeles egna pensionat och vänner ;-) Saknar er MYCKET! Picknick låter mysigt och jösses va ni är duktiga allihopa på att plåta! Sitter här i soffan nu med en god kopp te och njuter av lugnet, Olle sover och Marcus är på styrelsemöte. Ska kura ned mig ordentligt med en go filt och kudde. kram på er!

2008-10-27 @ 19:22:09
Postat av: Kajsa

åh vad härligt det låter.. saknar de små stunderna man hade med barnen.. nu ser man inte dem knappt.. man stannar upp lite i nuet när man gör så här som ni har gjort med picknick och fota .. hm.. kollar i kalendern när har jag tid?? får ta mej tid. =)

ha det gott

kram kram

Kajsa

2008-10-27 @ 20:20:40
URL: http://kajsascrap.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka härliga bilder ni får till! Förstår att ni har det gött i höstlöven.

2008-10-28 @ 07:48:51
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Aase/ängel60

En bra strat på höstlovet förstår jag....

Ser ut som Filip gillar sina fyndsaker.

Kram kram Aase

2008-10-28 @ 07:50:41
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Maria O

Hej, Hoppas ni får vara friska nu.

Ha det gott i höstmyset.

Maria

2008-10-28 @ 20:07:20
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0