Höstkänsla

Igår var en utedag, jag och barnen tillbringade faktiskt större delen av dagen utomhus i den sköna höstluften. På fm tog vi en promenad och gick på lite upptäcktsfärd, Filip fick syn på jakttornet som står på andra sidan åkern och ville ju givetvis kolla in detta, så då traskade vi dit och tog oss över den jätte breda stenmuren (pust vilket jobb att lägga dit alla dessa stenar), och sedan fick Filip klättra upp i tornet. Han är iallafall inte höjdrädd.

När Elin kom hem från skolan var hon lite sugen på att komma ut en stund så då tog vi på oss igen och gick ut i trädgården och anföll en del av alla höstlöv på gräsmattan. Vi började lite lätt med att kratta men kom snabbt fram till att vi skulle få hålla på VÄLDIGT länge om vi skulle få bort alla löv, så då hämtade vi åkgräsklipparen och kopplade på uppsamlaren och sedan gick det med en farlig fart. Elin och Filip körde fram och tillbaka och tömde alla löv i en stor hög, Viktor hade jättekul för han kravlade omkring på gräsmattan och upptäckte helt nya saker som löv, gräs, och mossa, vi  avslutade det hela med att hoppa i lövhögen, och visst ser det kul ut?
Nähä det kan jag inte visa idag för det fungerar inte att ladda in foton just nu, så ni får nöja er med att läsa vad vi gjorde igår. Idag är Viktor sjuk han har feber och är snuvig så dagen har varit en innedag, tur att jag var ute så mycket igår!!!

Ha en skön kväll allesammans! Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Hej gumman, hoppas lillamn kryar på sig och att du och de andra tre shoppar loss i morgon. Fick du med min önskelista?

Kramen en stor. Aase

2008-10-08 @ 20:50:46
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Sicken härlig höstdag ni har haft! Jag har ett gäng äpplen kvar att ta upp, sedan kan jag oxå köra hej vilt med åkgräsklipparen i löven!

2008-10-08 @ 22:19:54
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Anna

McDreamy är helt underbar med... fast där har jag en som fixar så jag ser dem dagen efter de visats i USA, så jag är väl typ 2 säsonger före Sverige.

2008-10-09 @ 11:35:55
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0