Fotokursens resultat....

Nu är vår lfotokurs slut och det är lite trist för vi hade jättekul och det känns som jag har så mycket mer att lära vad det gäller fotografering och bildkomposition, men nu är det väl  bara att öva, öva, öva som gäller för att bli bättre och sedan titta kritiskt på sina egna bilder och se vad som är bra respektive dåligt. Men jag skulle vilja lära mig att redigera mina bilder för det verkar ju som att man kan göra väldigt mycket med en hyfsad bild för att den skall bli bra, men då är det ju det där med tiden vid datorn, jag har ju inte så mycket av den varan nu och dessutom har jag så mycket foton som jag skulle behöva ta hand om både i datorn och sätta in i fotoalbum. Har inte satt in ett enda kort för 2008 ännu och dessutom har jag flera hundra foton som inte är framkallade, hur sjutton får man bra struktur på det här? Kanske att ordet är DISCIPLIN???

Men här är några av de kort som jag och Emma hade med på kursen och fick respons på.



Lärarens kommentar: En bild med liv i, man ser att det händer något och bra att det är ganska nära. Lite för ljust.



Jättefin färg både på blomman och bakgrunden, bra skärpa och effektfulla "skuggor" (suddigt) bakom.

Denna bild tycker jag jättemycket om själv men den kunde varit ännu bättre enligt vår lärare om jag dragit ner kameran lite till och fått med mer av Viktors hand och mindre panna. Jag håller med honom och man lär sig ju för varje misstag hoppas jag.


Emma har tagit denna bild som jag tror var en av de bästa på hela kursen, hon fick jättebra kritik för både komposition och ljus/färg samt att man ser fotspåren på bryggan som en jättefin effekt.


Det finns mycket att upptäcka i denna bild, man ser inte allt på en gång utan blicken flyttar sig och man hittar nya saker. bilden är tagen för 2 år sedan i Ölmanäs.


Bra skärpa och ljus, man ser riktigt kontakten mellan ögonen. Det händer något.

Emma hade flera bra kort som hon fick fin kritik på, bra jobbat! Fota mer!

Ja nu händer det något uppe i vårt sovrum, Viktor har nog tagit sig fram till mitt sängbord och rivit ner lite saker där för det låter så konstigt i "barnvakten" skall nog upp och kolla detta. Han reser sig förresten upp i sängen nu!

Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Lillsyrr

Vad duktiga ni är - jättefina kort med liv i! Och mer liv lär det bli nu då Viktor redan står upp ... ha haaa. Olle och jag har precis kommit hem efter en god lunch på stan med Linn och Walter. Idag ska lillprinsen tydligen enbart sova korta power naps t o m i vagnen ;-) men han är nöjd och glad då han vaknar så han är väl bara rädd att missa något spännande. Hoppas vi ses i morgon! Kram lillsyrr

2008-10-02 @ 15:01:50
Postat av: Johanna

Åh vilka härliga kort!! Jag gillar speciellt det på dig och filip och kortet som Emma tagit med båtarna.. Men de e jättefina kort allihop!! Hoppas allt är väl med er alla. Kram kram

2008-10-02 @ 18:49:10
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Aase/ängel60

Jätte läcker blomma.... Min favorit. Emma är verkligen duktig. Fotot på dej och Filip är ljuvligt

Såååå trött hmmmm sitter på jobbet, ska fixa fruksot sen blir det hem en stund, små rörigt.

Kram AA

2008-10-03 @ 06:48:34
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt underbara bilder, allihop. Olika kompositioner och olika motiv. Tror jag ni fick bra omdömen!

2008-10-03 @ 13:44:16
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: kajsa

ja .. de är såå läckra säger hon med avund i blick.. såå besviken att mina var så små på bildskärmen.. suck.. jaja får väl se hur jag ska få det annorlunda.. vi har ju samma kamera.. jag har säkert pillat på nått..

må så gott..

kram kram

från hon med billiga priser..=)

2008-10-03 @ 16:07:57
URL: http://kajsablogg.blogspot.com
Postat av: Emma

2008-10-03 @ 19:19:04
Postat av: Emma

Ja, de va verkligen jätte roligt. Du får ordna fler sådana saker..kanske en me photoshop(=

Just nu sitter jag och lägger in 24 CD i iTunes för att sedan dra över dem i iPoden...känns som att jag har ett tag kvarS:

Imorrn ska jag till Alex och äta bullarfjortisfniss

Hoppas att ni får en trevlig helg..hälss "husdjuret", "cirkusartisten" och "den gamle"

oxox Emma

2008-10-03 @ 19:23:23
Postat av: Emma

okej..jag vet att jag skrev "oxox" men ja menade givetvis...

xoxo Emma

älsk på er<3

2008-10-03 @ 19:24:41
Postat av: Marcus

Vilka fina bilder. Jag tycker allihop är riktigt bra, även om min personliga favorit är bilden från Ölmanäs.



Hej svejs!



/Marcus

2008-10-05 @ 08:44:08
Postat av: UllaBritt

Härliga bilder man upptäcker så härliga levande ögonblick hoppas vi ses snart kramizar moster.

2008-10-05 @ 18:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0