En dag på Universeum!

Hej, idag har jag och killarna haft en jättemysig och spännande dag ihop med Anna och Olle på Universeum, WOW vilket ställe! Filip hade hur mycket som helst att titta på och han visste knappt åt vilket håll han skulle titta eller gå åt. Jag tyckte också att det var jättefint och kul för jag har inte varit där tidigare men det är väl värt ett besök och det var absolut inte sista gången vi var där, det var ju inte bara alla fiskar och kräldjur som var kul att titta på utan det fanns ju en hel avdelning med upplevelse och försökssaker, tex löparbana med applåder när du kom i mål, en POLISBIL som man fick sitta i och pilla på alla knappar, balansbanor, magnetförsök, motorcyklar att sitta på etc.
Men mest spännande var nog Oceantanken med hajarna i! Jag hade ingen kamera med mig för packningen var stor nog ändå men Anna tog lite bilder så det kan nog visas senare.

Nu funkar min dator igen och då passar jag på att visa vår lille fotograf, han har vår gamla kamera och jag skall nog samla hans bilder i ett album och framkalla några och göra en liten utställning på hans rum, det blir jätteroliga bilder ibland, vinklar som man själv aldrig skulle komma på att ta kort i.



Nu blev jag så glad och ivrig för att datorn funkar igen att jag skulle vilja visa massor med bilder och berätta en hel del till men nu är det dags för lite kvällsmat och sedan skall jag åka och träna så det får vänta till imorgon.

Ha en skön tisdagskväll!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Kajsa

det där med kameran känner jag igen.. använde vår gamla häromdagen och när jag laddade in bilderna i datorn hittade jag foton som kevin tagit.. haha.. han hade tagit på sig själv.. tror du jag ska scrappa dem eller.. mmmm.

ha det gott

kramen den varma..

2008-10-21 @ 20:38:15
URL: http://kajsascrap.blogg.se/
Postat av: Marcus

Jag vill också gå på Universeum med min kompis Filip - den lille busen - fast jag är rädd för hajar, utom hajen i filmen Hajar som Bajar, den var snäll. Nästa gång hänger jag med. Kanske kan vi ta en boys-bus-dag, Filip, Viktor, Olle, Lillemorgan och Storemarcus, så kan tjejerna gå på Hagabadet och vila upp sig och ta ett glas champagne och bli lite busiga.



Marcus

2008-10-21 @ 20:45:59
Postat av: Lillsyrr

åhhh vad det var kul att ses i går systeryster! Jag har laddat upp lite foton på facebook så du kan hämta hem där. Ska även maila dem till dig - men som sagt det var ju inte helt lätt att hinna med i Filips tempo och det var ju lite mörkt här och där ;-) Idag har vi haft en mysig dag i åsa, längat tills vi ses i gen. kram på er från oss i stan

2008-10-22 @ 19:28:35
Postat av: Johanna

Åh, vad roligt att ha vart på Universeum.. har velat åka dit länge, men det har inte blivit av... Det kan hända att det (äntligen) är på väg post till Elin ;) Ha de gött allihop! kram kram

2008-10-22 @ 19:40:43
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Aase/ängel60

Hej underbara ni.....hemma igen :)

Klart du sa samla hans egna bilder så kul!!!!

Härligt på Universeum, varit där en gång



Kram Aase

2008-10-24 @ 09:48:02
URL: http://angel60.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0