Tyst i huset och träningsvärk

Varje onsdag så vaknar jag och tycker att det är SÅÅ tyst och det beror på att min lille buse är hos sin dagmamma och varje onsdag inbillar jag mig att jag skall få gjort så ofantligt mycket, konstigt att det nästan aldrig blir så??? Men det är ju så himla lätt att hamna vid datorn en alldeles för lång stund när Viktor somnat och när han vaknat är det ju dags för mat och allt det där som inte märks. Ja ja "Rom byggdes ju inte på en dag"  jag hinner kanske med allt det där andra som man vill ha gjort en annan dag........???? eller också är det inte så himla viktigt utan att jag kanske skippar det helt. Leka och sysselsätta killarna tar tid och det är väl därför jag är hemma nu eller?



när vi bygger med lego så är det inga höghus eller affärer som vi konsturerar inte utan det är ladugårdar och hagar, märks det att vi bor på landet?? Här bygger Viktor lite eller oftast så river han ner och gör sönder.

Igår var det träningsdags igen, och för att skrämma bort den där förkylningen och begynnande bihålevärken som legat i kroppen sista veckan så tog jag i lite extra och tog en tyngre stång, faktum är att jag tror att förkylningen är bättre idag men musklerna i armarna/axlarna känns konstigt ömma, men det är lite gött med träningsvärk faktiskt, det känns ju liksom att man tog i lite extra eller lurar jag mig själv nu, är jag bara otränad? Men det är ju bara 2 gånger kvar och jag jagar ju på de andra att öka på tyngden och ta i lite extra när jag står där framme och gapar så då får man ju föregå med gott exempel även om det ömmar lite här och där idag, men nästa gång blir det ju bättre.
Vilket svammel om lite träningsvärk, nu skall jag sluta babbla och visa ett kort på Filip och att julen redan har börjat här hemma.........vågar inte tänka på hur det skall bli när vi börjar plocka fram julsaker och pynta, det blir nog en kille som svävar ett par decimeter ovanför golvet och inte vet vad han skall ta vägen allt är ju så spännande. Tomteluvan åker på i stort sett varje em.



Ha en bra dag!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Lillsyrr

Varje gång man tittar in här så längtar man lite extra efter er och nu ser jag att det blivit julstämning i stugan redan, ni e tokiga hela bunten ;-) Vi hinner ju knappt ta upp några julsaker innan de ska ner och i väg till nya huset, jag önskar mig en fin utegran på den nya tomten till inflyttningen - tips till dig pappa om du läser detta ha haaa. Hoppas ni haft en bra dag trots det tråkiga vädret, Olle och jag har varit på Lakritz och blivit fotade för vår nya hemsida. Ha nu en skön kväll och krama alla från mig! Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull, för ingen annan är som du systra min!

2008-11-12 @ 19:17:44
Postat av: Lillsyrr

Jag tar gärna en gran från de mörka skogarna utanför Borås! Känner jag en viss make rätt så skulle han gärna sätta i lite blinkande saker då han vet hur mycket jag gillar detta och kanske en självlysande tomte - men du får gärna avstyra det tack ha haaa. kram A

2008-11-13 @ 07:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0