Sol och evighetsprojekt

Jippie, idag skiner solen och det är uppehåll, jag och Viktor har varit ute en sväng och insupit frisk luft, det var ju flera dagar sedan man kunde gå ut utan full regnutrustning! Passade på att ta några kort när man inte behövde oroa sig för vattenskador på kameran, har ju ingen våtdräkt eller vattentålig kamera. Ett stolligt kort på vår skorsten på skjulet, när jag eldar upp i pannan, röken ser ut som ett extra moln tycker jag....

Viktor gottade sig lite i solen men han tycker det är väldigt ljust när han får solen i ögonen och då vrider sig mössan istället och hamnar så att han inte ser någonting.


Nu har jag suttit en stund i soffan och "päst" med en kopp kaffe och lagat lite håliga kläder, tar ju inte speciellt lång tid men ändå skjuter man det framför sig, men nu är det gjort ialla fall. Filips mössa och pyjamasbyxor är hela, Morgans skjorta har alla knappar igen och Viktors babykofta är lagad. men sedan tog jag tag i mitt "evighetsprojekt" just det, Olles filt, hur lätt som helst att virka mormorsrutorna men alla dessa trådar som skall fästas!!!!! fy tusan vilket evighetsjobb, och när jag dessutom uppräckte att pga att jag bytt garn jämfört med mönstret så är mina rutor inga 15x15 cm så när jag gjort klart antal rutor enligt mönster så blev ju filten inte större än en tvättlapp, hmmm får mao göra några till, så Olle, jag hoppas att den är klar innan du skall konfirmera dig!!!!!!!!!!

Så här ser rutorna ut det ser ju lite rörigt ut men jag vill inte visa hur det blir som filt, det händer ju att Olle och hans mamma eller pappa kikar in här på bloggen.
 

När jag surfade runt på min lilla bloggrunda så hittade tjag en tävling där det lottas ut en julstrumpa och tävling är ju alltid kul och nu när det är en fin julstrumpa som vinst så passar det ju perfekt för jag behöver ju fixa en till Viktor, han har ju inte hunnit få en egen ännu. vill du vara med du också så gå in på Adoriadarling.


Nu skall jag åka och hämta Filip och Elsa och sedan blir det nog fågelmatning och pannkaksstekning.
Ha en skön torsdagskväll!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Hallå stopp och belägg halt stanna!!!!!!!!!

Julstrumpan är min att ge...... glöm inte detta nu får jag nästa panik.....

Kram AA

2008-11-13 @ 20:53:14
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Marcus

Vilken fin pläd som du har på gång. Kan man önska sig ett par virkade slipsar i julklapp - det är det trendigaste i Götelaborg just nu.



/Kram Marcus

2008-11-13 @ 21:08:13
Postat av: Marcus

Vilken fin pläd som du har på gång. Kan man önska sig ett par virkade slipsar i julklapp - det är det trendigaste i Götelaborg just nu.



/Kram Marcus

2008-11-13 @ 21:08:40
Postat av: Anna

Vad flitig du är! När solen sken som bäst stod vi vid korvkiosken i Hja och väntade på polisen... i typ 2 timmar tills vi fick lov att laga det trasiga glaset. Tur att solen sken då! Kram

2008-11-14 @ 06:26:25
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Johanna

Åh, pankakor låter ju jättegott, nu blev jag riktigt sugen på de... Det får bli söndagspannkakaor för imorgon ska vi ju pyssla för fulla muggar ;) Stor kram

2008-11-14 @ 18:04:06
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Maria O

Så härliga färger du har på mormorsrutorna. Själv så håller jag på att virka en sjal.Tekniken heter kärleksknutar. Låter fint tycker jag och enkelt när man väl lärt sig.

Kram Maria

2008-11-17 @ 12:22:52
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0