Ny vecka = nya utmaningar!

Så var det då måndag igen, inte klokt vad helgerna går fort! Men denna helgen har varit lite uppdelad som kill- och tjejhelg  eller i alla fall lördagen för då var Morgan och TG hemma med småkillarna och jag, Elin och Aase plus ett gäng andra tjejer hade scrappträff. För er som inte riktigt vet vad en scrappträff innebär så kan jag förklara det med att vi pysslar och knepar och knåpar med foton, papper, band och dekorationer av allt möjligt och det är faktiskt  väldigt kul. Utöver knåpandet så är det mycket pladder och gapskratt, men det blev en lång dag för jag och Elin var där redan strax efter 9 och fixade till möblering och fika och vi var inte hemma förrän 21.30. Men man lär sig alltid en massa nytt och får så mycket tips och inspiration av varandra. Denna gång hade Johanna en kurs i hur man gör egna block eller små spiralinbundna böcker mha en teknik som kallas "Bind it all" det var jättekul och kan nog tänkas bli några fler alster.


En bild från Johannas kurs, när "eleverna" är så koncentrerade!
Måste ju visa ett av mina egna alster som jag själv tycker blev rätt ok, ävenom det inte är roligare att göra själva handlingen så ser det ju snyggare ut när man skriver sin handligslista.


En layout på Viktor hann jag med och ett julkort plus en hel del annat, men det kan jag inte visa här och nu för det kan ju hända att tomten kommer med någon överraskning???



Söndagen började med gemensam frukost med TG och Aase som sovit över och sedan gick TG och Pila ut på rådjursjakt och jag, Aase, Elin åkte och städade lokalen. Morgan hade en ruskig migrän och fick tillbringa större delen av dagen i sängen, det är inget vidare att se någon ha så ont och må så dåligt och inte kunna göra någonting mer än att mörka ner rummet och försöka hålla så tyst som möjligt i huset. Har ni några husmorskurer mot migrän tar vi tacksamt emot dessa!
Men vi hade en skön söndagkväll framför TV:n och lite god frukt, skall försöka hålla oss till den lite mer slanka linjen båda två nu när jag i stort sett slutat att amma.
Men nu är det måndag och ny vecka med nya utmaningar, jag och småkillarna har varit på Öppna förskolan en stund på fm och i em blir det nog en tur ut i "frosten" som Filip tror är snö. Har vi tur så kanske vi hittar lite is som han kan göra sönder! snacka om simpla nöjen.
Dags för middag så mao får jag lägga ner detta babbel nu.
Ha det gott!
Lotta



Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Jätte fint block och LO på Vikotr blev kanon med skuggorna. Härlig dag det varit men kallt fryser hela tiden brrrrr!

Kram Aase

2008-11-17 @ 16:10:26
URL: http://angel60.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0