Så ett litet frö!

Nu har vi äntligen fått ordning på trädgårdslandet, men jag skall väl inte säga vi utan Morgan och Filip har fixat allt. Vilket jobb det är och fy vad mycket ogräs det finns även om vi hade någorlunda ordning förra året! Filip har lastat sin lilla skottkärra och kört och tömt ogräset, fram och tillbaka... och i måndagskväll så sådde vi våra grönsaker och satte potatisen, det tyckte Filip var kul, han satte sockerärtor och potatis, lite lagom storlek på dessa saker för hans små händer. Så nu är det bara att vattna och vänta på att det skall börja spira, lika gott och kul varje år att kunna skörda egna grönsaker.

image31

image32

image33

idag torsdag, oj redan torsdag! Glad överraskning att det inte regnar som de sagt på väderprognoserna, så efter frukost och lite fixande inne så tog vi på oss och gick till skogen med lite fika, Filip jätte mallig med egen ryggsäck packad med saft och kex.
Så enkelt men så mysigt, vi hade lite upptäcktsfärd på vägen och det finns verkligen en massa kul att kika på om man bara tar sig tid att stanna upp en stund och titta sig omkring, en mask, en död liten skogsmus som myrorna gett sig på, kottar som man kan göra små kossor av ja det fanns massor att se på. Pila och Filip tog en tur själva och "jagade" fåglar som Filip sa och sedan satt vi på varsin ryggsäck och åt vårt fika medans Viktor sov i vagnen, hur mysigt som helst.

image34

image35

image36

Det får vara allt för denna gången, men vi går snart på nya upptåg och då kommer det fler bilder.

Kommentarer
Postat av: Cilla

OOHHH! Va mysigt ni haft det idag , blir nästan lite avis.Men nu ska jag också göra något riktigt kul: botanisera i mina nya stämplar från hänglarklubben jag fick idag- hurra!!!
kramar cilla

2008-05-15 @ 14:04:18
Postat av: Aase/ängel60

Vilken härlig dag ni haft, så mysigt du ordnar det för Filip. Du är allt en toppen mamma tycker jag.
Själv har jag varit tyst mest hela dagen, rösten sviker och det verkar satt sig på hörseln också för jag hör lite dåligt :) Men scrappat lite har jag orkat som tur är. Vi ses i morgon. Kram kram Aase

2008-05-15 @ 19:11:47
URL: http://angel60.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0