Födelsedagskalas

Så var ytterligare en helg över, vad de går fort (de också) vi har firat kalas för min goa lille "gubbe"  fyllde år i fredags och då firade vi med vännerna TG och Aase och idag var det familjen som hyllade Morgan.
I fredags var det grillad fisk på menyn och idag bjöds det på årets första rabarberpaj med vaniljsås. Filip fick en kul vattenleksak i present av sin kompis "Tobas" och som ni kanske kan se på fotot så har de ganska kul ihop. Morgan fick lite mer "matnyttiga" prylar som en brännare och bruleeformar så nästa gång blir det creme brulee´ till efterrätt.

image37

Och här sitter Tomas och Morgan i solen och väntar på att fisken skall bli klar på grillen, kan hända att den nya whisky´n avsmakades???
image38

Filip hjälpte mig att plocka rabarber till pajen och givetvis var vi tvugna att provsmaka redan ute i landet och bilden talar väl sitt tydliga språk om vad Filip tyckte om rabarber........... men pajen blev god om jag själv får säga det och hur lätt som helst att göra, recept följer nedan om någon vill ha.

175 gr smör smälts i en kastrull
1 dl socker hälls i smöret
3 dl mjöl blandas med 2 tsk bakpulver och lite vaniljsocker och hälls i smeten
blanda ordentligt och klicka ut ovanpå bären eller frukten (välj själv vad du vill ha)
grädda i 175 grader ca 25 min
servera med vaniljsås eller glass MUMS!

image39

Det får vara allt för denna gången, ha en skön och bra start på veckan!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Ja "Tobas" o Filip har det mysigt ihop, det är verkligen kul att se TG med era killar.
Visst är raberber surt, älskade Filip allt går inte att äta ;)allt är inte "dis"....:)
Tack för gulliga ord om det sista fotot, har flera mysiga på oss tre :)
Kram kram AA

2008-05-18 @ 21:53:11
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Lillsyrr

Vilket härligt garv Filip ligger inne med till Tomas - ja man blir helt lycklig av att se hur livet på landet är! Kul att kunna följa så här på din blogg då man tyvärr inte kan komma ut varje vecka.
Kram på er och tack för rabarberpaj i går! Staborna

2008-05-19 @ 20:53:58
Postat av: Aase/ängel60

Jippi jublarhögt och studsar runt..... Lärt mig att bränna mina bilder :)
Alla bilder finns nu på CD! Tack och lov :)Vi hörs i morgon men var tvungen att förmedla min enorma glädje som jag vet att du förstår. Kram kram AA

2008-05-19 @ 22:23:05
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Emma

trevlitg det är när man kan assistera som fotograf på din lilla blogg...bra att du la ut receptet tyckte mamma:)

2008-05-21 @ 16:47:53
Postat av: Johanna

ÅH, underbara kort, det är skönt att se lite bilder från landet och dina superhärliga barn! :D Ta hand om er! Kram kram

2008-06-01 @ 20:44:40
URL: http://www.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0