Utmanad av Aase

Gårdagen blev inte riktigt som vi tänkt oss för när filip vaknade efter middagsluren och vi skulle ge oss iväg till Anna och Marcus så hade vår "stora" kille feber igen så det blev en hemma em/kväll med TV-mys och lite glass istället. Hoppas snart att vi kan åka till lillsiss och hennes två killar istället för jag riktigt längtar nu,över en vecka sedan vi sågs........
Här är födelseannonsen på lillprinsen Olle som var i GP i lördags om ni missade den.


Men för att återgå till min rubrik:
Jag har fått en utmaning av Aase faktikst lite roligt att kolla av sig själv ibland. men det är inte så enkelt som jag trodde men jag hoppas att ni som blir utmanade av mig tar er en funderare och skriver tillbaka om ni har lite tid över i semesterstressen.

Reglerna är enkla:
- Beskriv först reglerna
- Svara på alla frågor
- Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din
- Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som står på min "Att-göra"-lista idag.....
* Ta hand om min små sjuklingar
* Njuta av vädret
* Tvätta några maskiner tvätt och hänga dem
* Stryka mitt dagsbeting dvs det som blir torrt idag.
* Sätta in resten av fotona för 2007 i album

Vad gjorde du för tio år sedan?
1998, vad hände då, jo jag gick första året på Ingengörshögskolan i Borås, jättekul men jobbigt för en som inte är så "teknisk". Bodde i Bollebygd med Tobbe.
Mamma var sjuk och vi svävade mellan hopp och förtvivlan, var på en jätte rolig och helt sanslös semester på Gotland ihop med Tobbe, mamma, pappa, moster, morbror och Agne och Lillan, (jag var chaufför hela veckan). Det är vad jag kommer på såhär rätt upp och ner.

Ställen du bott på?
* I Gräsryd med mamma och pappa
Första egna lägenheten i Rävlanda
* I Evas farmors hus ihop med Kattis och Eva (snacka om tjejsnack och tjejliv)
* 10 år i Bollebygd med Tobbe på Höga och Furubacken
* Grovare med Morgan
* 6 månader i Motala
* och nu är vi tillbaka hemma i Grovare (8 år)

Fem saker du skulle vilja göra om du blev miljardär/biljardär......
* Öppna egen butik här hemma
* Resa med familjen, finns så mycket att se både här hemma och ut i världen
* Trygga barnens framtid
* Leja in någon som hjälpte oss att inreda och renovera huset så som vi vill ha det plus ett spa i "hundskjulet"
* Anlita en trädgårdsarkitekt som fixade trädgården och en damm

Det var det, nu skall vi hitta några att utmana också, hmmmm med blogg det får nog bli några utan blogg också....

Marias Vrå: Maria gör så fina kort och är just nu i full fart med renovering av hus.
Anna lillasyster som har facebook
Cilla som scrappar jättefina kort och borde skaffa en blogg och visa dem på.......
Candore design: Johanna,  allpysslare, gör så fina smycken, scrappar, sjunger helt enkelt jätte duktig

Det får nog bara bli fyra för min del, eller förresten Aase du kan få tillbaka utmaningen för du är så himla flitig i ditt skapande och är så duktig så du kan säkert komma på nya saker att skriva!

Kramar Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Du vet väl om att jag äslakr dej min allra käresta vän!!!

Förstår att du sakanr Olle & LillSis, man vill liksom ha koll på dom. Tack för måndagsrapporten känns helt OK

Kram kram AA

2008-07-07 @ 14:05:21
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Cilla

Du är la för goer!!

Och tack för senast, både djurparken och grillkväll på samma dag..... det kan vi göra om!

Ibland har jag faktiskt lust med en blogg men jag är rädd att jag inte hinner uppdatera som jag skulle vilja!!!!?? men kanske ändå....... Hur gör man då?

kramar Cilla

2008-07-07 @ 19:59:15
Postat av: Aase/ängel60

Du har fått en awvard av mig, kika in på min blogg får du se!

och DU uppmuntra Cilla att skaffa blogg hon har så mycket inspiration att ge.....

Kram AA

2008-07-08 @ 19:48:46
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Johanna

tackar tackar för utamaniingen :D Det är så roligt att läsa vad ni har för er och det är en rikigt snygg systerson du har fått hihi Kram på er alla och ha en skön semester.

2008-07-08 @ 21:18:40
URL: http://johanna.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0