Några dagars semester vid kusten.

Hej allihop, nu är vi tillbaka hemma igen och precis som talesättet säger "borta bra men hemma bäst". Jag är verkligen hemmakär, vi har haft det hur bra och mysigt som helst men jag tycker det är så skönt att komma hem igen. Grabbarna har skött sig jätte bra, lite knöligt med sömnen, speciellt för Filip men han är för rolig just nu, det är mycket som är jobbigt enligt honom eller vad sägs om kommentaren till Thomas när han "tvingade" ner honom i sängen och låg bredvid och höll armen runt Filip för att han skulle ligga still, " Tobas det är jobbigt att sova dig"!!!
I söndags var vi hos Anna, Marcus och Olle i Ölmanäs och där träffade vi pappa och brorsan och Jolina så det var rena familjeträffen, jätte mysigt och det är verkligen inte så ofta vi ses allihop, tack Anna och Marcus för att ni fixade en mysig em tillsammans!
På kvällen gick vi till hamnen och Filip fick för första gången fiska krabbor, vilken lycka och så spännande att få ligga på bryggkanten och kolla ner i vattnet och sedan dra upp en krabba och lägga i hinken.





Olle har vuxit och är SÅÅ söt i allt sitt mörka hår och han är nästan lite brun trots sin ringa ålder hmm kan det vara lite "tattarblod" i honom tro, Viktor ser ut som en albyl bredvid sin lilla kusin dvs inte så mycket brunt pigment på honom, (han är lik mamma den lille stackarn).




Måndag em drog vi vidare ner på västkusten för att stanna hos TG och Aase i Apelviken, killarna skulle bygga stentrappa och altanräcke vilket också blev gjort och resultatet blev jättefint. Tyvärr var inte vädret riktigt badvänligt men det regnade inte så en strandpromenad och lite utevistelse blev det i alla fall, jag tycker det är så rogivande att strosa barfota i strandkanten och bara lyssna på havet och måsarna....... önskar att det blev lite mer sådant, men tack TG och Aase för att vi har möjlighet att komma även till er och få lite havsluft i lungorna.
Igår onsdag åkte vi till Olofsbo och hälsade på Emma, Elin och Kicki i stugan för det har blivit långt mellan gångerna vi ses nu över semestern, Emma har sommarjobb och arbetar på Tempo i Olofsbo, tänk vad fort det går snart är de vuxna och har sina egna liv (mycket sova och fest, eller vad säger du Emma??). Som vanligt när vi kommer till Falkenberg så blåser det och är inte tillräckligt varmt för strandliv. Men vi trotsade vinden och var på stranden en stund och Elin och Maja badade ihop med fam Pullis barn och hade jätte kul men Filip tyckte det var kallt i vattnet (mamma det är iiiskallt) och nöjde sig med att doppa benen och sedan ligga i sanden och köra med sin nya traktor som han fått av Aase. Igår kväll när vi kom hem kastade Filip sig i sandlådan och var där och lekte i ca 1 1/2 timma innan det var dags att sanera honom efter dagens lek.



Lite cykelövning på Elsas cykel hann Filip också med och när storasystrarna tröttnat på att springa bakom och hålla i så tog kusin Maja över,(snygg min va), tror att dom låter som en racercykel.....?????



Kan också visa lite av vad jag scrappat de senaste 2 veckorna, det går inte så snabbt men lite då och då så blir det faktiskt klart till slut. Detta är några kort som jag tog på Filip förra året när vi plockat smultron i dikeskanterna och trätt några på strån, jag blir riktigt nostalgisk när jag smakar och känner lukten av smultron det påminner om när jag var liten och var med farmor och farfar i Örsås, där fanns det smultron och det fick vi i små glasskålar med socker och grädde mmmmmmmmmmmmm vad gott det var! Kul att kunna göra detta även med mina barn och att se dem uppskatta dessa små fina saker från vår egen natur.



Det var allt i dagens rapport, får väl se när vi uppdaterar nästa gång men lämna gärna lite kommentarer det är så himla kul att se vem som tagit del av vårt lilla projekt.
Sköt om er alla, kramar Lotta

Kommentarer
Postat av: Cilla

Herregud va ni har hunnit med !!!. Låter underbart alltihop. Tur att det finns några mer som är släkt med vitlingarna !!!!!!!!

vi höres kramar cilla

2008-07-17 @ 22:50:35
Postat av: Maria O

Åh, så härliga semesterbilder.

Evelina och tindra hittade en lerpöl att gräva i och oj som dom såg ut. det blev till att duscha efter det.Så sommrigt med smulrton på strån och en så söt knubbig liten hand....



Kram Maria

2008-07-19 @ 14:48:22
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Härligt att ha er hos oss.....

Kram Aase

2008-07-21 @ 12:17:26
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: UllaBritt

D är så vansinnigt kul att läsa din "dagbok"man blir så himla glad det är precis som om vi sitter och pratar jämte varandra.Jag har också färska hallon fick av grannen Monika som hade plockat till mig men jag fuskade lite frös ner dom så jag kan göra en paj ifall "Grovareborna"kommer på besök.Hoppas Gotland resan blir bra.Vi hörs !kramizar moster.

2008-07-24 @ 21:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0