En hel vecka har gått och........

Ja en hel vecka har gått sedan dopet och sedan jag uppdaterade min blogg, måste skärpa mig hmmm. men det är ju så mycket nu i semestertider, jag bara skämtar, dålig ursäkt men jag har inte prioriterat datorn denna veckan när det har varit så skönt väder. Men idag regnar det lite och det är skönt att vara inne och greja lite.
För att återgå till veckan som gått och berätta lite om den för er som är intresserade så har det mesta gått ut på att vara ute och för Filips del så är sandlådan nya tillhållet, för honom finns inget dåligt väder.........man kan leka i sanden oavsett om regnet står som spön i backen, bara man har rätt kläder på sig. Tyvärr har jag inget foto på honom när han i måndags satt i sandlådan iförd regnställ och keps för att det inte skulle droppa i ögonen på honom, gissa om han var snygg och ren när han kom in?????

Men här är ett kort på F när han leker i lite bättre väder, observera "bubblorna/spottet" det låter ju när man kör traktor....


Lite mer om dopet kanske, ja ni som var med vet ju att Filip höll låda en hel del och undrade om Viktor skulle bada osv.. Jag kände mig lite stressad men det är väl bara att ta det för var det är, han är 2 1/2 år (idag faktiskt) och han är väldigt rolig och har så sköna kommentarer.
Det blev inte så mycket fotat på Viktor i dopklännig så jag gjorde ett försök att rigga en egen "studio" och ta lite kort men hur lätt var det med en liten "ål" iförd långklänning? Så fort jag la ner honom så flög ju benen upp och armarna började rycka och dra i klänning och rosett, kolla själva.


Men mamma vad är detta för trasa du fått på mig, så mycket tyg och grejer?

I fredags firade vi in semestern hos TG och Aase, TACK för god mat och dryck....hoppas detta blir en tradition (ja ja jag vet att jag "bara" är hemma men jag börjar ju också jobba snart! (om drygt ett år)

igår lördag hade vi en halvdag i djurparken ihop med 3 familjer från Filips föräldragrupp, vi hade en kanondag och varmt och gott var det. Här är Filip och Filip inne på barnens bondgård, de coola killarna i gänget...



Och idag är det söndag och vi hade lite sovmorgon (till 8) så skönt, tänk vad referensramarna ändras ,förut räknades knappast 8 som sovis men idag är det jätte länge. När vi åt frukost så testade vi att ha Viktor i hoppgungan och det tyckte han var roligt, stora killen snart det händer saker och han gör framsteg varje dag. Imorse räckte han ut handen och knyckte Filips napp ur munnen på honom och nu börjar Filip tycka att Viktor är lite rolig för han skrattar när han skojar med honom. 
(färgen på gungan är inte så killig men den har hängt med några år, typ 17)


Ha en fortsatt skön söndag, kanske blir det uppdatering imorgon för vi skall åka till lillsyrr och Marcus och lille Olle i em och då måste ju kameran med.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Grattis Filip på 2½ årsdagen.... Har köpt en present till dej idag, den får du när vi ses nästa gång :) Skäll inte på mig Lotta, jag gör som jag vill så det så!!!!!!!

Vilka tuffa killar i Djurparken, snygg keps Filip har:)

Vi är supernöjda efter en dag med mor & alla i familjen. Just det alla, Ja förutom mina svärsöner :)



Kram kram AA

2008-07-06 @ 18:38:59
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

DU är utmanad, titta in på min blogg får du se!

Kram kram Aase

2008-07-06 @ 21:38:07
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: UllaBritt

Hej.Hoppas Filip mår bättre idag,man kan ju inte vara sjuk på semestern eller.Viktor blir killigare för varje gång jag ser honom en riktig piggelin kille,hade faktiskt missat födelseannonsen,har kollat "varje dag"men inte i lördags typiskt.Kramizar moster.

2008-07-07 @ 17:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0