GOD JUL

Vill passa på att önska alla en riktigt GOD JUL även om snart julafton är över men det finns ju fler juldagar att njuta av
och för egen del så tror jag faktiskt att jag tycker att det bästa är kvar.
Har flängt som en stolle för att få allt klart och pyntat i hemmet och sedan så är allt över på en "grisblink" men det har varit jättemysigt att få fira ihop med hela familjen och det är skönt att ha det uppdelat på två dagar även om det kan tyckas att vi tjuvstartar när vi firar redan på uppesittarkvällen.

Min pappa och mina syskon med barn kom igår em och vi åt ett, om jag får säga det själv jättegott julbord, inga mängder med mat men det som jag tycker bäst om och som jag fått med mig som tradition från mamma och pappa. Tjejerna hade hjäpt mig att duka bordet och utan Emmas hjälp så hade inte den fina mosskronan blivit klädd för jag är som vanligt en tidsoptimist, men som sagt vips hade allt löst sig och så här såg det ut.

Filip och Jolina var mycket spända och väntade ivrigt på om tomten skulle komma, tänk om han inte visste att vi firade redan den 23:e! Men visst dök han upp och alla fick julklappar och var nöjda och glada.


Filip var så glad för att tomten kom och han gav gärna en stor kram som tack!


Julaftonsmorgon är alltid mysig när jag har hela familjen hemma plus lillasyster och hennes familj men idag hade vi en extra bonus för pappa/morfar var här också!!! Här bär han glatt omkring på de två smånissarna.

Tack hela familjen för att ni gjort min julafton så mysig och fin! och många fina julklappar har jag fått, för att nämna några: jacka, bok, träningskort, teer, strumpor, lyktor till vår trappa (extra tack för dem!), högtryckstvätt, blusar. ja ni ser jag måste ha varit ganska snäll va?

Vid lunchtid var det dags att ge sig av till farmor och farfar för att fira julafton tillsammans med dem och kusinerna och mycket mätta och belåtna så slog sig nästan alla ner framför TV:n för att titta på Kalle Ankas jul, tänk vilken skillnad det är när barnen blivit några år äldre och faktiskt kan sitta stilla en stund trots att det är julafton och fullt av paket ligger under granen och väntar.

Det var rätt trångt i soffan men vi hade jättemysigt!
Nu är vi hemkomna och Filip sover, "den lille" som viktor numer kallas av Filip är fortfarande vaken och vill vara med och fira en stund till.

Ha en riktigt god fortsättning på julen och ta vara på varandra!
Kramar Lotta

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med jul i flera dagar, varför skulle man inte få fira jul ända till påska om man vill!? Ser urmysigt ut och jag vill önska er en riktigt god fortsättning på julen! Kram

2008-12-25 @ 08:57:08
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Aase/ängel60

Det finns ingen vän som min....älskar dej sååååå mycket. jag har tårar somtrillar ner för min kinder....tur att ingen ser mig, Jag är så tacksam att du och Johanna gjotr detta för mig....

Tack tusen gånger om...........

Kolla in min blogg :) Kram AA

2008-12-26 @ 00:46:38
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Lillsyrr

Älskar julen med er! Är så tacksam över den goa mysstämning vi skapat tillsammans, finns så många minnen kring denna högtid som jag känner var mammas största o just därför känns det extra speciellt o härligt att vi ändå får ha det så här bra - fotona säger ju allt! Tack syster för allt! Ses snart igen!

2008-12-26 @ 21:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0