Livet på landet....

Igår var ju en kanondag, vi var ute i stort sett hela dagen och på kvällen var vi ute och plockade sten på åkern som skall sås idag. Det är livet på landet det, alla barnen var med och det kändes lite som Bullerbyn men allt blir faktiskt lite roligare när man hjälps åt, och trots att det finns hur mycket sten som helst så tog det inte så lång tid men vi hade ju traktorn som hjälpmedel för att bli av med dem, förr bröt och bar de för hand så det är inte konstigt att människor emigrerade till USA. Några kort som visar jordråttorna på åkern.......

image16
Peter kör traktorn och Lisa och barnen plockar och lastar sten.

image17

Filip på väg till traktorn med en sten i handen.

Idag vet jag inte riktigt vad vi skall hitta på men solen skiner ju även idag så det blir nog en del uteaktivitet i trädgården och på em får vi besök av Calle och Catrin.
Ha en skön dag i solen.
Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Vilken stenplockare... Godingen min! Hoppas det blir en go´helg. jag ringer om tillfälle ges, Kollar in shoppinglistn och hör av mig om det är ngt. Kramis AA

2008-04-24 @ 21:24:38
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Maria O

Hej Lotta. Va roligt att du blivit med blogg.Får jag lov att länka dej?
Jättefint väder verkligen, det håller i sej oxå, härligt.
Ha skön fredag
Kram Maria

2008-04-25 @ 09:23:06
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Maria R

Tack för att vi också fick ta del av livet på landet idag. Vår Filip bräker numera som ett får!
Kram!

2008-04-26 @ 17:46:18
Postat av: Johanna

Åh, vad underbart med sol på landet... Hoppas jag snart får komma och säga hej :D Ta hand om er. Kram kram johanna

2008-04-28 @ 19:18:14
URL: http://www.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0