Fotoutmaning 365-dagar

Jag har antagit en utmaning där det gäller att ta och publicera 365 st foton under 2009, tänkte att denna utmaning kanske kan vara ett steg i rätt riktning för att nå mitt mål/förväntning om bättre kunskap i foto och bildredigering. För visst är det så att "övning ger fördighet"?
Utmaningen heter 365 Foton 2009 kika gärna in där ifall du blir nyfiken och kanske vill utmana dig själv eller någon annan, alla regler och info du behöver finns på bloggen. Men upphovskvinnan till denna briljanta ide är Julie och hon finns i Kanada så man har möjlighet att öva sig även i  språk (om man vill), snacka om att slå två flugor i en smäll. Man skall ha med denna Banner
      på sin blogg för att deltaga i utmaningen men eftersom jag är urkass på hur man får in den i "marginalen" så får det ligga så här så länge tills jag kan få lite proffshjälp.
Jag ligger ju några dagar efter för det är ju redan 13 januari, men det är väl bara att sätta igång och fota och jag har ju faktiskt tagit en hel del kort redan på kalas, barnen och en del andra saker, får se om det går att göra något av dem? Men här kommer mina 3 första kort till utmaningen.



Dessa stackars krokuslökar kämpar tappert i ruskvädret, bilden är tagen igår 12 jan 09 och det känns inte som om våren är i antågande riktigt ännu då det både regnar och blåser på tvären men jag tycker att dessa små lökar ger lite ljus i tunneln. Mitt tema på denna bild blir därför 134:HOPP. (ersätter Grunge i min temalista)

Medans regnet vräkte ner låg vår "lilla" katt och gosade ner sig i sin korg uppe på pannan och jag knäppte av ett par bilder som jag har suttit och lekt med i PS, wow vad mycket det finns att göra där.

Här är originalbilden, nja kanske inte riktigt hela sanningen, jag har mörkat ner den lite och ökat upp färgmättnaden.
Temat i utmaningen blir 289:Mjuk och len

Nästa bild som jag lekt lite mer med!

Kanske inte helt perfekt men kul var det att experimentera lite.

Som sagt detta är mina 3 första bilder till utmaningen men fler kommer, jag lovar.
Ha det gott!
Lotta

Kommentarer
Postat av: gittan

hej



kul idé, ja fota är skoj och mixtra är så kul :)

tyvärr tillhör jag dem som glömmer bort "hur va det nu jag gjorde?"

Jag har mistrade foton på min "vanliga" hemsida

www.hoyagittan.se

kram

2009-01-13 @ 18:53:46
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: gittan

hrm..

mixtrade foton, skulle de ju stå

2009-01-13 @ 18:56:06
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: akson

Hejsan och Välkommen till denna stora utmaning!

Det var tre fina foton, men jag vet inte vilka teman du valt. Jag skulle föreslå att göra ett foto per inlägg och tema samt att ha en rubrik med temanamnet i.

En liten rättelse, Julie upphovskvinnan till detta årets challenge bor i Kanada.



Jag uppdaterar dig nu till fullvärdig 365-bloggare!

2009-01-13 @ 19:12:17
URL: http://365foto2009.wordpress.com
Postat av: Johanna

yei :D åh, vad roligt att du ska göra detta! Jag kommer garanterat kika in på alla fina bilder, gillar redan de som du har gjort :D Bilden på katten är ju SUPERSNYGG! Kram kram

2009-01-13 @ 19:21:32
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Aase/ängel60

Bra jobat tjejen, det blir en bra utmaning, tom Tiger blev ju bra....hmmm iaf med de icke gröna ögonen :)Ses i morgon

Kram AA

2009-01-13 @ 20:40:21
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad kul! Välkommen i gänget! Jag måste ut o fotografera, mina bilder är "slut" för i år. Kram

2009-01-13 @ 22:13:02
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Anna

Hej igen! www.flaskorburkar.com, där köpte jag flaskorna (och en massa burkar förstås). Dagtid el kvällstid? Kram

2009-01-14 @ 21:04:57
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0