Valborg och 1:a maj

En kanon helg så här långt, vilket väder man kan ju inte annat än le och njuta! På Valborgsmässoafton firade vi in våren i Grovare-Fänneslunda hembygsgård med som sig bör eld (om än liten i korgar) körsång, vårtal och lite småkylig kvällsluft.
Jag och svägerskorna fixade korvkok och försäljning och det gick riktigt lysande, ca 120 personer kom till vårt firande jätte roligt med sådan uppslutning.

image20

1:a maj innebar vedkapning och förberedelser för att åka till våra goa vänner TG och Aase i Varberg. vi drog iväg fram på kvällningen och hade två riktigt sköna dagar i stugan, helt ny stuga med alla bekvämligheter, sådan lyx! Grabbarna har byggt altan och jag och Aase tog en tur till Varberg och shoppade lite, naturligtvis var vi tvugna att gå på torget en stund igår........
image21
idag strålar solen och våraktiviteter som staketreparationer, vedkapning och trädgårdstädning står på programmet. för att få Viktor till att sova gick jag och Filip en sväng med vagnen, och för att göra det hela lite roligare så gick vi och "pluppade" sten. Det krävs inte så stora aktiviteter för att min goe grabb på dryga 2 år skall tycka att livet är kul, så härligt att se honom eller vad tycker ni om bildbevisen?

image22
image23
Det var den helgen det! vad fort det går men det kommer ju fler som tur är.

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Tack för underbar helg tillsammans.
Kram Aase

2008-05-05 @ 21:23:17
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Aase/ängel60

Vilka tuffa kläder vi såg i kväll..... Är jätte nöjd med mina inköp och ser fram emot att få bära dem. Måste sola lite bara :)
Gott fika hade du fixat dessutom, precis lagom :)
Kram AA

2008-05-06 @ 22:49:02
URL: http://angel60.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0