Lekt med nya kameran

Ja så är snart denna helgen över, inte klokt vad fort det går. Men vilket fantastiskt väder det varit, vi har tillbringat så mycket tid det bara gått ute, Morgan och Filip har kämpat mot maskrosor och övrigt ogräs i trädgårdslandet jag har försökt tömma tvättkorgarna och lyckats ganska bra så nu är det "bara" strykhögen kvar, men den får vänta till sämre väder kommer. Har lekt lite med min nya fina kamera som jag fått av Morgan och nya objektivet kom i torsdags så nu kan jag komma mina motiv lite närmre och det testade jag lite igår. Hittade en humla som surrade omkring bakom huset och den kröp ner i gräset och jag efter för att zooma in den, medans jag låg där och kröp så kom flugsnapparen till sin holk och då var jag ju tvungen att försöka fota även den, ni får själva avgöra vad ni gillar resultatet, själv är jag rätt nöjd!

image29

image30
Idag har vi varit hos Cilla och Otto på fm.fika och där fick vi även titta på strutsar, tyvärr hade jag inte min kamera med mig för det hade varit kul att ha lite foton på de små söta kycklingarna som var 1 vecka gamla, men man kan ju alltid hoppas på att få komma tillbaka och se dem igen?

Nu skall jag mysa lite med mina grabbar innan det är dags att stoppa dem i säng.

Ha en bra start på en ny vecka!
Lotta

Kommentarer
Postat av: cilla

DE KORTEN BLEV JU SUPER!! DU KANSKE KAN FÅ KOMMA TILLBAKA, JAG SKA FUNDERA !! ( ASGARV)
KRAM CILLA

2008-05-12 @ 06:46:35
Postat av: Maria O

Grattis till din nya leksak. Underbara bilder du tar.Kan bara önska att jag hade så fina grejjer att fota med. Men jag köper ju scrap för alla mina så....*jätteglad*
Föresten så har jag anmält mej till träffen idag.
Så lite inside info om husförsäljningen.... hör och häpna budet är uppe i makalösa 750´ och 2:a visningen är på onsdag. Känns jättebra, nu har vi till och med fått vad vi lagt ut...!!!! Grus, gips tapeter, det är ju inte gratis mm...
Hoppas att du har en beanbag att värma ömma ryggen med.
Kram MAria

2008-05-12 @ 21:01:42
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Vilka bilder vännen, jätte fina. Visst är det kul!!!! Nu kanske man kan få lite förståelse för det eviga klickandet
:)?
Kram Aase

2008-05-13 @ 15:23:16
URL: http://angel60.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0