Vi som har snö.....

Tack för ALLA kommentarer! så roligt att läsa. Pappa du får ett speciellt tack för att du lärt dig skriva kommentarer till mig!!!

Åhh vad jag är glad att vi har lite snö, det verkar som att vi är ganska ensamma om detta för när jag var och handlade idag (ca 1 1/2 mil) så fanns det inte en snöflinga, men jag tror tyvärr inte att vi får ha kvar snön så länge vi heller för just nu så duggregnar det. Barnen passar dock på att bygga en snölykta och visst är det charmigt trots blötsnön.





Några bilder från vårt pepparkaksbak kan ni få se men de blev sådana där tråkkort för jag hade fullt upp och kameran kom bara fram snabbt.


Tre glada pepparkaksgubbar/gummor!
Filip gillade att trycka ner formarna i degen och äta lite då och då.


Idag blir det mest bilder och inte så mycket babbel.

Jag älskar vita blommor och en av mina favoriter är Julrosen, visst är den vacker. Har försökt hur många gånger som helst att få den att överleva i något av mina land, men tyvärr det vill sig inte, men jag ger inte upp för i år har jag köpt en ny och den står på verandan än så länge och ser ut att må väl men den skall få flytta ut i landet snart. Har  fått rådet att den skall få stå kvar i krukan så det skall jag pröva, och kanske, kanske att jag lyckas denna gång.



Ha en skön onsdagskväll!
Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Julrosen får mig att tänka på min mor och far :) en gång under tiden vi bodde i Vallentuna alltså före tolv års ålder köpte jag en enda julros i bröllopspresent till dem på deras bröllopsdag i 29/11..... Tror aldrig ngn blivit så glad som mamma blev för den :) Därefter har jag alltid haft en i mina egna land, men den jag har nu blommar dåligt men jag gör som du .... ger inte upp. Visst är de vackra! Kram en stor AA

2008-12-03 @ 20:21:57
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka härliga bilder! Önskar verkligen att jag hade tålamod att baka pepparkakor med jag tröttnar alltid innan ens halva degen e klar... det får bli julgodis istället till godisgrisen i mig som aldrig verkar bli mätt ;) Stor kram

2008-12-04 @ 18:08:41
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Kajsa

och så säger hon att jag minns så mkt och pekar uppåt mot syrrans kommentar..hade inte ens en aning om mammas och pappas bröllops dag.. *varför gifte de sig i november??? av alla månader .. hm.. men guud det var ju inte därför jag skriver här.. hihihi..

ville bara kommentera att det ser så härligt ut med snölyktor och man kan känna dofterna från pepparkakorna ända hit.. fast det kan vara från baket på dagis idag.. låter det vara osagt.. men det ser härligt ut..

må så gott gumman

kramen den största

Kajsa

2008-12-05 @ 20:57:12
URL: http://handstamplat.blogspot.com
Postat av: Anna

Våra pepparkakor är nästan slut.. dags att baka igen, men då gör jag det nog själv :-). Det är mysigt med hela köket fullt med folk och deg och annat, men det är rätt skönt att få härja fritt helt ensam med. Jag tycker dina bilder är jättebra, trots att du inte funderat på kompositionen denna gång! Kram

2008-12-07 @ 11:28:01
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Aase/ängel60

Vännen du har ngt i min blogg, den andra som du inte haft innan :)

Kram Aase

2008-12-07 @ 13:11:10
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Marcus

Hmmmmmm, är det semestertider i Grovare, eller? Länge sedan det hände nåt i bloggen trots att hela familjen har varit iväg på äventyr.



Marcus

2008-12-07 @ 21:18:55
Postat av: carina lendahl

Du är helt fantastisk, att hitta på, hinna med och att vara den underbra "lotta" du är. Läser faktiskt dina sidor ganska ofta, men inser att för att ha lit koll på allt du hittar på måste jag kolla oftare. Vi ses snart KRAM faster.

2008-12-19 @ 13:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0