På vift i storstaden

Idag har jag varit i Göteborg och strosat runt, så himla kul att komma till "stan". Vi började med en fm-fika hos Anna och Marcus i Landvetter, det är ju ett perfekt stopp när man ändå är påväg, huset var lika mysigt som jag kom ihåg från första gången och de hade kommit riktigt bra iordning trots att de bara bott där i två veckor. De var så snälla och erbjöd sig att ta med Filip till lekplats och på fika medans vi åkte till Göteborg och det gjorde ju inte stadsresan sämre, för hur det än är så är kanske inte Filip så jättelätt att ha med i butiker tillsammans med alla andra reasugna shoppare..........Vi fick köpt lite kläder till killarna och Morgan hittade jeans som var syftet med resan, vi avslutade shopping turen med att käka lunch/middag och det var super trevligt att bara få slå sig ner på restaurang och få plocka till sig av en kanongod buffé.
Men borta bra men hemma bäst tycker jag fortfarande stämmer för det är så skönt att komma hem till lugnet efter en dag i storstan, så visst är jag en lantis!

Ett foto på min vackra amaryllis kan ni få se idag,.kanske inte världens bästa bild och den gör inte blomman helt rättvisa men den ÄR  jättefin i verkligheten.


Ikväll har vi riktigt vinterväder ca -10grader och det knarrar under skorna när man går trots att det inte finns någon snö men det är rimmfrost överallt och jättevackert. Har tagit ett kort på vår trappa med de mysiga ljuslyktorna tända och det ser riktigt stämningsfull ut tycker jag själv.


Hoppas att vädret står sig imorgon så att vi kan vara ute, det kan man väl vara oavsett men det blir liksom mysigare om det är lite vintrigt.

Ha en skön söndagkväll så hörs vi snart igen!
Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vilken härlig blomma! :D Ville bara önska er gott nytt år och hoppas ni får det mysigt i Varberg :D Korten på killarna var ju verkligen en succé mamma började till och med gråta så jag kände mig nöjd med julklappen... Hoppas bilderna kom till nytta även för dig! Stor kram Johanna

2008-12-29 @ 17:20:13
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Anna

Underbar Amaryllis! Mina lökar hade inte överlevt sommaren, jag hade glömt bort dem och inte gett dem varken gödning el. vatten, så annat kunde man ju inte vänta sig. Gott slut!

2008-12-30 @ 15:57:34
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Maria O

Är mycke nyfiken på Avelsås naturhem.

Ser att ni haft en trevlig jul och hunnit med att handla lite på rea oxå.

Själv har jag bara handlat scrappinggrejjor.

papper och mera papper och det var inte på rea ens!

Önskar er ett Gott Nytt År.

Nu börjar Bingolotto!!!

maria

2008-12-30 @ 20:06:06
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0