Julrush och julpyssel

Jaja Marcus det är länge sedan jag uppdaterade men det är ju så körigt just nu med allt pyssel och julrush. men här kommer en redogörelse över helgens äventyr!

Ännu en måndag och en ny vecka på gång! BARA 2 1/2 vecka kvar till julafton, måste erkänna att jag tycker det är ganska kul och mysigt med julstöket även om jag inte har kommit så långt med allt som jag kanske borde för att hinna bli klar. Men jag har ju en förmåga att ta på mig saker som jag kanske inte riktigt hinner med men som man tycker är så himla roligt att man bara måste göra ändå!!! Skall stå på en liten julmarknad i Hökerum (sjungande granen) nästa måndag och då kan det ju vara bra att ha något att sälja också, det blir en salig blandning på saker men just nu så pysslar och knåpar jag för glatta livet för att få fram lite saker, som tur är har jag Johanna till hjälp och hon är ju kreativ för flera stycken så hon har med saker till försäljning också och då löser det sig med all säkerhet.
Helgen som gått har innehållit en hel del familjetid, i fredags var vi på JulLiseberg med Anna, Marcus och Olle, har inte varit där på några år och Filip har ju aldrig varit där, men han tyckte det var en riktig höjdare. Inte ett dugg rädd för någonting han var hur lycklig som helst och gapskrattade åt allt, Emma och han åkte kaffekopparna och den som var mest yr och illamående när de kom ut var Emma, Filip bara log och ropade IGEN mamma IGEN. Elin tog med honom två gånger i lilla tågbanan och han tjöt av lycka och kill i magen när de störtade ner i backarna. Jag är mest nöjd med våffla, hjortronsylt och varm choklad med vispgrädde, MUMS!!!!
Det enda som inte var bra var att ingen av oss vann något på chokladhjulen, trots att Filip bar VANSINNIG när han inte fick någon stor kartong med sig, han vrålade JAG VANN VISST!

Lördag då var det julshopping i Jönköping som gällde och det var BARA jag och Morgan, så till och med trängsel i affärer var OK, barnen hade en mysig dag hos TG och Aase och där fick vi god middag på em när vi var tillbaka igen så mao vi hade en riktig lyxdag! Filip trivdes så bra att han inte ville åka med hem utan han skulle sova över och trots att man många gånger säger åh vad skönt det vore om man fick sova själv en natt så riktigt saknade jag honom, inte klokt vad knäpp man är!
Och igår söndag var vi hos Ulla och Håkan på adventsfika, jättemysigt att träffa delar av släkten för det blir ju inte så ofta nu för tiden.

Mycket prat och inga kort men det var Emma som stod för fotandet i fredags och jag har inte hunnit få några bilder ännu men det kommer jag lovar!

Ni får en bild på vårt hus i snöväder (taget i fredags morse)  och visst ger det lite julstämning.

Ha det gott!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Kajsa

ANDAS!!! det blir jul ändå.. vet av erfarenhet.. hahaha.. och jag blev mkt förvånad, har ni snö?????? jisses.. härligt det ser ut.. längtar till vit snö.. då blir det stämning.. detta regnrusk är ju bara trist.. jag har gjort ett gäng tavlor som Aase tar med till dej.. jag blev riktigt nöjd med de stora.. fundrar på att inte sälja. hahaha.. skojar.. jag kan göra nya om nu nån i Hökerum vill ha canvastavlor med text på.. det tål att ses.. ha det gott vännen

kram kram

Kajsa

2008-12-08 @ 21:58:32
URL: http://handstamplat.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Man undrar ju hur långt de är emellan oss, inte bara en kvart utan flera timmar om man ska tro bilden :) Visst är julstök mysigt, jag får inte gjort så mycket, retar mig mest på att bara vara tyst :) men i morgon ska FiaBus och jag baka...

Kram Aase

2008-12-09 @ 15:09:46
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad fint ni bor! Jättehärlig bild.

Jag är hemma på lördag.. söndag är det värre, då ska vi iväg och fira svärmors 60-årsdag! Det vore jättekul om du/ni ville komma förbi. Sök på Vimle Glas i Google-maps så hittar du oss! Annars kan du ringa! Nr hittar du på firmans hemsida, länk på min blogg :-)

2008-12-10 @ 12:41:05
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: gittan

vacker bild, det enda jag saknar är just fina snö/vinterbilder, har ju lite lite av det här nere i Skånelän. Annars är jag ganska glad att vi inget har :-)

2008-12-11 @ 09:38:18
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Tin

ÅÅÅÅ vilket underbart vackert hus! Vilken dröm!!!!

Gillar din blogg massor!!!

Hittade hit via Morfens blogg!

2008-12-11 @ 17:33:37
URL: http://tinsblogg.blogspot.com/
Postat av: Maria O

Tusan oxå, nu får jag vatten överallt! Men vill gärna kommetera lite här. Härlig bild på erat hus.

Minns granen från förra åter. Det var verkligen julstämmning där då. Hoppas ni säljer mycke grejjer nu då. Måste kika till barnen som sköljer trasor på toan. De torkar av tvillingvanen. Den står som ett skelett i hallen. Tvättar den inna försäljning!

Så skönt nu att slippa ha den stora saken i bilen. Jaja...ha det gott och en god jul på er allesammans.

Kram Maria

2008-12-12 @ 11:24:11
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Marcus

Hejsan,



Det var inte dåligt vad mycket snö ni har i Grovare. Jag vill komma och hälsa på, men jag får inte smita ifrån packningen inför flytten för Anna och Olle. Annars hade jag suttit vid matbordet med besticken i handen väntandes på att Pizzamorgan ska servera en Calzobe med extra allt. Hoppas att denna text bara kommer in en gång nu, och inte sju gånger som sist.



Kram / Marcus

2008-12-12 @ 19:23:22
Postat av: Morfen

Klart man måste ha ostkaka till jul! Ta i lite kanel - blir jättegott!! Jag hoppar över mandel och bittermandelolja, men det kan man ju ta efter smak såklart. Vilken mysig blogg du har, härliga vinter- och pysselbilder! Kram & trevlig lucia!

2008-12-12 @ 20:56:55
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Anna

Ses vi idag? Ha en härlig Lucia!

2008-12-13 @ 08:41:34
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0