Julmarknaden är över

Som jag hade laddat för denna kväll och som jag knepat och knåpat! Jag har haft jättekul och äntligen kommit igång med lite av mina drömmar om ett eget litet företag, eller vad sägs om Avelsås Naturhem? ja det är så det kommer att heta och jag har numer med hjälp av min lillasyster fått egen logga och visitkort, Men för att återgå till julmarknaden i Hökerum, mysig med julmusik, glögg och en hel del julstämning,


men det var nog ingen som var direkt shoppingsugna för jag har julklappsetiketter så att jag klarar mig både i år och säkert nästa också........ Men jag har fått visa mig och min kommande verksamhet och det  var jätteroligt.  Johanna fick sålt några av sina kanonfina halsdukar och akutkit, och vi sålde också några av Kajsas tavlor och mina påsar med torkade kantareller, så lite fick vi allt sålt. Men är det så att någon av er behöver några julklappsetiketter så är det bara att hojta till för jag har några till salu, 10kr för en påse med 5 st.



Medans jag pysslade och fixade här idag så hittade Filip på en massa bus bla så lekte han lite med min skärmaskin och skar sönder ett helt ark med etiketter till mina kantarellpåsar och i nästa stund så hade han hittat overheadpennor i skrivbordet (ja vi är så gammalmodiga att vi har sådana) och "taturerat sig" när vi åt kvällsmat förklarade han för Morgan vad det är han har tatuerat, se på bild nedan........

oj det blev lite otydligt men det står Marcus överst på armen och sedan Anna och på handen står det Olle, känn er hedrade för ingen annan i familjen fick vara med på "TATURERINGEN" Men så är det ju en stor dag för "staborna" imorgon för då flyttar de till sitt hus och vi skall åka dit och hälsa på med flyttgröt och stor nyfikenhet!

Sköt om er allesammans!
Kramar Lotta


Kommentarer
Postat av: Marcus

Fasiken vad kul med marknad. Jag vill vara med när ni håller på med sådana grejer. Kunde man köpa sockerdricka och karameller? Jag kan förresten tänka mig att köpa ett par påsar med etiketter.



He, he - Lillefille har tatuerat sig. Rätt som det är kommer han hem med en riktig - typ en kinesisk drake över hela ryggen, eller en Claas-traktor med skotare. Det är bara femton år kvar tills han väljer själv. Ses imorgon.



/Marcus

2008-12-15 @ 22:25:38
Postat av: Cilla.J

Vilken stämmning det var igår, jättemysigt.

Halsduken virade jag tre varv runt halsen och satte mig i tv soffan med blåbärs glögg och knäckiga kryddkakor.. mums....

Idag ska det bli trattkantarell soppa från Avelsås Naturhem - jättefint namn och passande logga.

vi syns kram cilla

2008-12-16 @ 08:56:25
Postat av: Aase/ängel60

Vad mysigt, jag köper gärna julklappsetiketter så slipper jag det stöket..... 3 påsar tack!

Må gott Kram Aase

2008-12-16 @ 10:04:46
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Avelsås Naturhem, det låter det! Berätta mer om dina planer och självklart måste du visa oss loggan! Jag jobbar med hemsidor, bildredigering och annat skoj när jag har tid och lust :-). Men huvudsatsningen är ju på glasmästeriet. Fast jag har ju inte fullt upp att göra där, därför har jag en massa andra projekt och hobbies. Vill du ha hjälp med en hemsida till din verksamhet? Du kan se lite av vad jag gjort på www.vimlewebb.se

Kram

2008-12-16 @ 14:57:11
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Johanna

Åh, vad härligt det var med julmarknad :D tack för att jag fick vara med! David mumsade av kakorna och tyckte de var vädligt goda, han tog tillochmed med sig dem till jobbet som fika :D haha... ha de gott och krama om familjen! Kram

2008-12-17 @ 15:41:26
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Anna

Kikar in och önskar dig en härlig helg! Jag åker nog till Sarah idag :-).

2008-12-20 @ 10:13:03
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0