Skogens guld

Fredag morgon och första "arbetsveckan" efter semestern har gått, men man skall väl inte betrakta sina barn och hem som arbete men man ligger inte direkt på latsidan för det händer något precis hela tiden, -oj flög alla flingor ut ur flingpaketet och ut på golvet när man vände lite för mycket på det, aj lillebror slog sig när jag lyfte honom från golvet och han råkade få ansiktet lite för hårt mot golvet för jag släppte lite för tidigt och han kunde inte ta emot sig?
Lite så där är det lite till och från tycker jag men samtidigt så är det mycket roligt som händer och Filip är rätt kul just nu med alla kommentarer och Viktor som lär sig nya saker och ljud. -mamma det är "hupplöst"!

Igår em tog vi en tur till skogen för att ta vårt emfika där och få lite frisk luft, Filip cyklade och nu har han verkligen fått in rätta knycken, det går som bara den, ibland lite för fort och då stupar han men än så länge har det gått bra, inga såriga knän eller haka. Han har inspirerats av pappa tror jag för igår så gick det över stock och sten i skogen så snart kan filip hänga på när Morgan och Marcus ger sig ut med sina mountinbikes.



På vägen hittade jag till min stora glädje lite av "skogens gula guld"!! Visst , kantarellerna har kommit så nu blir det på med storstövlarna och ut att leta. Hade kameran med och var ju tvungen att fota lite.



Lite höstigt börjar det faktiskt bli trots att det är varmt och skönt i luften, jag hittade så himla fina grässtrån som jag plockade ett knippe av och satte in i köket väldigt fina där också men snyggast var de faktiskt att se på i sitt rätta element.



Fotot kunde ju blivit bättre men fotografen var inte duktigare än så här så det får duga tills hon gått sin fotokurs.
Nu har alla vaknat och det är dags att ta tag i dagens aktiviteter, en tur till gällstad och Lager 157 med Elin för att inhandla lite nytt till skolstarten och veckohandlingen såklart och senare i afton blir det en tur till Fristad för att fira TG som fyllde år igår.
Ha en bra dag och skön helg!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Oj vad det händer saker hos er, vilken cykelfanatst det blivit av storbus

Ni är jätte Välkomna ivkäll, förbereder för fullt innan jobbet :)

Kram AA

2008-08-08 @ 09:45:32
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh, jisses vilken goding han är :D Hoppas ni hade en bra dag i djurparken. lånar gärna F någon annan dag för en tur på djurparken (om han orkar med en tur till ;)) Ha de gott och hälsa alla! Kram kram

2008-08-12 @ 15:30:55
URL: http://johanna.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0