Goa ungar!!!

Så mycket känslor barn kan väcka inom en, allt från SÅ stor kärlek, ömhet och glädje till ren förtvivlan, hopplöshet och ilska. men när man summerar en dag så är det helt klart glädje och ömhet man känner oavsett om en 2 1/2 åring frestar på både nerver och tålamod och en 5 månaders kille som vill käka varannan timma på natten gör att man känner sig lite vissen. Visst är det konstigt men jätteskönt att det är så!
En syn som gav mig ett gott skratt var iallafall denna blöjbak!

Filip din tok, sprang ut direkt på morgonen i bara blöja och stövlar och började leka i sandlådan. det är tur att vi bor på landet.

Hade en lite trött lillasyster på besök, även hennes lille prins tycker mycket om att äta även nattetid, men den lille stackarn har ju också ont i magen vilket gör att han stökar runt. Men så söt och go han är!! jag lovar Anna man glömmer detta bara de första månaderna är över!!!
Jag hade jätte tur för Anna och Olle stannade över natt så jag slapp vara ensam med barnen när Morgan var på tjänsteresa, alltid skönt med lite vuxensällskap när höstmörkret smyger sig på, TACK systeryster!


Hade några timmar för mig själv inne i Borås igår och det hör inte till vanligheten att man kan strosa runt i affärer helt ensam men viktor var hos Aase och Filip hos dagmamman så jag passade på att hitta lite nya höstkläder till grabbarna. Jösses vad de har vuxit över sommaren, kan det vara så att sol och bad ger ökad tillväxt på barnen, byxorna är ju för korta och tröjärmarna fattas det ett par centimeter på? Tack snälla Aase för att du passade Viktor, vet ju i och för sig att du njuter lite grann av att ha honom för dig själv, för när du offrar dig så mycket måste du tycka att det är ganska OK att ha honom? (när jag kom tillbaka hittade jag Aase liggandes raklång på golvet och leka med Viktor.) Synd att jag inte fångade det på bild! Men Aase hade ju givetvis kameran framme och tog detta gulliga kort på Viktor när han försöker pussa sin egen spegelbild i hennes "änglaskåp"

Kan nog tänkas att detta foto hamnar på en scrappsida i hans album.

Nu skall jag sätta mig och göra klart mina tackkort så att de kommer med posten snart.
Ha en skön dag och ta vara på varje minut!
Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Lina Jakobsson

Ja! barn i den här åldern vet ju vad dom, min lilla är likadan men alla åldrar har sin tjusning och det ändras snart när de har kommit på att mamma och pappa faktiskt bestämmer vad man får göra och inte men visst är det jobbigt när man känner att det inte spelar någon roll vad man än gör. Det är bara att bita ihop och räkna till tio och hoppas att man kan behålla lugnet ett tag till ha ha ha. Ha det gott, KRAM Lina

2008-08-21 @ 21:37:06
URL: http://Lina
Postat av: Aase/ängel60

Hej Gumman, vilken härlig blöjbak.... kan hända han behöver lite nys traktorer till sandlådan snart så jag kan shoppa :)

Underbara Olle, vilket hår.

Altt ok här, men sååååå trött, slår en signal i morgon. Vi drar till varberg.... Kram

2008-08-21 @ 22:26:19
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Hihi, ett gott skratt fick jag med! Men vad duktig han är som sätter på sig stövlarna i alla fall. Mina sprang ut barfota... el i strumplästen!

2008-08-23 @ 11:08:15
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Lillsyrr

Hej systra min! Du borde skicka bilden till Libero - helt underbar! Idag har vi haft det skönt, jag fick sova ut lite då grabbarna tog en långrunda på morgonen och sedan var jag och Erica med våra småkillar på leklplatsen i Slottis. Jag fick också en långlunch själv i solen nu på eftermiddagen och nu har pappa varit här på en go fika. Har nu slagit ned baken i Saccosäcken och ska njuta av söndagkvällen med att spåna om vårt nya hus ;-) Ses snart igen! kram kram

2008-08-24 @ 19:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0