Lördag igen .........

Så skönt med helg men vart tog den sköna vårsolen vägen? Denna omgång med snöblask kunde man ju klarat sig utan eller?
Men vi har i och för sig sysselsatt oss med inomhusaktiviteter idag ialla fall för Filip den stackarn har 40,1 graders feber och är jättehängig, vilket ni kanske kan se på kortet, han är inte sig lik. Som tur är har lillebror klarat sig än så länge..... Vi har bakat tårtbottnar och frallor till Elins kalas imorgon, och baka tycker Filip är kul eller rättare sagt smaka på deg och smet är nog det som är roligast.

image10

Men veckan som varit har ju erbjudit några dagar med kanonväder och det har vi försökt ta vara på och varit ute så mycket vi bara kunnat. vi tycker att våren kommer när våra får börjar lamma och det har de gjort. Barnen och jag brukar ta en tur till ladugården varje dag för att kolla till dem och se om det kommit några nya tillskott i vår fårfamilj. Visst är de söta de små ulltottarna, Filip brukar leka tafatt med dem vilket kanske inte alltid är lika uppskattat av djuren som av honom men han vill ju så gärna hålla dem en stund och då måste man ju springa för att kunna ta dem?

image11

Måste ju visa att även Viktor är med på våra upptåg men han gör inte så mycket väsen av sig i vagnen utan sover oftast snällt.
image12

nu är det dags att fortsätta dagen bestyr med lite mat och blöjbyte på Viktor, må så gott allesammans och ha en riktigt skön myshelg! Passa på att ta vara på blötvädret genom att mysa ner i soffan och ha det gott.
Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Hej mina godingar både stora och små...
Stackars Filip hoppas han kryar på sig fort fort.
Lammingarna, så söta Kan man få be om en närbild eller flera på lammen? Snälla vännen min du vet jag gillar inte ladugården:)
Viktor min alldeles specielle Gudson, vad jag älskar dej.... Sussar så gott i vagnen.
Lotta min allra käresta syster.... DU är väl rädd om dej.
Tusen kramar flera gånger om till er alla. AA

2008-04-12 @ 21:19:21
URL: http://angel60.blogg.se
Postat av: Johanna

Hej Hej lotta! Vilka underbara lamm och barn du har att titta på varje dag ;) Tänkte säga att jag skall ha en "andra" visning den 28 april på Handstämplat... Om du har tid och möjlighet får du gärna komma! Å ta med Jessica om hon är sugen. Jag tänkte ha öppet mellan 14-20. Ta hand om dig! Och krama om alla barnen (inkl morgen *skojja bara*) kram

2008-04-14 @ 20:43:42
URL: http://www.candoredesign.se
Postat av: Johanna

Glömde tacka för awarden! Tusen tack! :D

2008-04-14 @ 20:47:31
URL: http://www.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0