2009 Nytt år nya möjligheter!!!!

Hoppsan, hoppsan, (som Filip brukar säga), vilken rivstart det blev på 2009, med förberedelser för min, Filip och Annas födelsedagar, vedhuggning och alla andra saker som bara skall flyta på och som blivit liggande över jul och nyårshelg. Konstigt att det blivit så att vi alla tre fyller år samtidigt (jag först och sedan A och F på samma dag) Som sig bör så firades vi med varm choklad och vispgrädde, ostmacka och sång på sängen.


Men nu är alla firade och man är ett år äldre och det känns helt OK! Roligast var ändå att se F´s lycka när han öppnade alla paket, han visste inte vad han skulle börja med utan påbörjade flera och sprang mellan dem och rev lite här och där.


Glad 3-åring som visar upp ett fint kort som storasyster gjort åt honom

Om det undgått någon så är TRAKTORER det som gäller hos min son just nu och traktorer fick han, både stora, små och sådana som LÅTER!

Här låter han lillebror åka med på släpet på sin nya fina "trampetrake".


Men nu så börjar ju vardagen igen och jag måste säga att det är ganska skönt faktiskt. Det är samma sak varje år att man ser fram emot julhelgen och alla lediga dagar tillsammans och sedan så svischar det till så är allt över men det är nog så det skall vara och jag är helt nöjd med allt som vi hunnit göra och alla vi hälsat på.

När jag kikat runt på olika bloggar så har många visat upp sina top-10 bästa scrappalster eller foton osv för 2008, jag väljer att titta framåt på 2009 och visar därför lite av mina önskningar och förväntningar för det nya året. Det känns som att det kanske blir lättare att uppnå och komma till skott om jag skrivit ner dem och visat dem för er, då kan jag ju inte avfärda saker lika lätt utan det ger mig lite extra press vilket jag tror att jag kommer att behöva.


Som sagt vi får väl se i slutet av året hur mycket som jag uppnått? men jag skall göra mitt bästa för att nå ända fram och jag hoppas på peppning och påhejning från er!

Nu är det dags för lite musikletning till nya gympaprogrammet för VT2009, lite sent ute med tanke på att vi drar igång nästa vecka men det skall nog gå.

Ha en skön kväll och jag utmanar er nu till att lämna en kommentar på alla bloggar ni besöker under denna och åtminstonne nästa vecka!!!!!
Sköt om er!
Lotta

Kommentarer
Postat av: LINA

Grattis i efterskott, hur kunde jag glömma det. Fy skäms på mig men nu skriver jag upp det i kalendern så det inte glömms fler gånger.

Jaså! är det träning nu igen vad tiden går. Vilken dag och tid är det så att man kan göra ett försök att ta sig ur kvällsoffan. Pusst och stön!!!

Ha det bra så ses vi förhoppningsvis nästa vecka;)

Kram Lina

2009-01-08 @ 17:55:56
Postat av: elin

Nu skriver jag en kommentar Lotta!!:)Kram kram

2009-01-08 @ 19:28:57
Postat av: Elin

Hoppas su uppnär till dina mål!:)Kram Ps. NU skrev ja min förstta kommentar!

2009-01-08 @ 19:32:39
Postat av: Anna

Grattis din busa! Sånt ska man ju berätta INNAN man fyller år s. Jag lämnar alltid kommentarer när jag är, men det är ju bra att du uppmanar till det! Fin lista har du gjort med, lite lik min faktiskt.. några saker som vi kan heja på varann. Kram!

2009-01-09 @ 06:37:01
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Aase/ängel60

Klart du fixar detta... Ingenting för en enrgisk människa som du :) Hoppas Filip kör försiktigt med lillebror på flaket men han ser så nöjd ut :)

Må gott. saknar dej så mycket men tack för att jag fick gnälla av mig i morses :=)

Kram kram AA

2009-01-09 @ 16:05:59
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Kajsa

hej hopp.. lämnar spår här. och grattar i efterskott.. hoppas ni har blivit ordentligt firade... och en bra lista.. ska nog göra en också.. för att kunna se frammåt.. inte titta så mkt på det som var..

var rädd om dej

kram kram

Kajsa

2009-01-09 @ 17:46:38
URL: http://handstamplat.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Grattis Grattis på födelsedagen i efterskott

Kul att du tittade in hos mig

Vad mysigt med frukost på sängen.

Ha en härlig fredag

/

Skrattfia

2009-01-09 @ 17:49:35
URL: http://skrattfia.wordpress.com
Postat av: Maria O

Grattis Filip. Vi(jag) har tänk på dej.

Lotta, jag är jättenyfiken på Naturhemmet...

Berätta mer.

Funderat på att ringa dej. gör nog det i nästa vecka.

Så, nu har jag kommenterat ...;-)

Maria

2009-01-09 @ 21:17:34
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh, vad underbara killarna är :D!!! Grattis i efterskott till dig och F, hoppas ni hade ett bra kalas! Tycker verkligen att du har mycke roliga planer för 2009 :D nu ska jag kika på let's dance och ladda för att jobba kl 6 imorgon bitti... :D Kram kram

2009-01-09 @ 21:20:32
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: Angelica

tack för din kommentar=)det är bara roligt när folk blir inspirerade=)bara att ta för dig vännen. mvh angelica

2009-01-09 @ 22:09:49
URL: http://kortmakeri.se
Postat av: Rasmus (aases son;) )

Jag får lov att gratulera både Dig och Filip ( eller stavar han philip... hmm ) Hälsa honom från masmus;)



Må så gott

Rasmus

2009-01-09 @ 22:44:15
URL: http://blogg.rasmusthulin.com
Postat av: Rasmus (aases son;) )

Jag får lov att gratulera både Dig och Filip ( eller stavar han philip... hmm ) Hälsa honom från masmus;)



Må så gott

Rasmus

2009-01-09 @ 22:45:13
URL: http://blogg.rasmusthulin.com
Postat av: Rasmus

Svar från bloggen:



Japp, den har jag snajdat till själv:) min mammarazzi som tagit bilden:)



Det märkliga är att jag inte känner av dom tidiga morgnarna så mycket:)

2009-01-10 @ 18:37:34
URL: http://blogg.rasmusthulin.com
Postat av: Cilla.J

Underbart med frukost på sängen!! Det skulle du få oftare tycker jag. Jag hänger gärna med till Borås och tränar ngn gång. Men vi syns ju i morgon så vi pratar mer då..

kram cilla

2009-01-10 @ 21:51:32
Postat av: Pappa

Hej Lotta!! Nu när allt stök är över vill jag tacka er för dessa stunder. Det är skönt och se dina positiva tankar för 2009, hälsningar och kramar från pappa och morfar.

2009-01-11 @ 09:44:13
Postat av: Maria O

Du har nått att hämta i min blogg.

Maria

2009-01-11 @ 12:32:04
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Anna

Ojojoj vad kommentarer du fått! Vad roligt och jag förstår att du har många vänner i bloggvärlden! Självklart hjälper jag dig med bannern, om jag kan. För jag har ju inte blogg.se, men det ska nog ordna sig! Kram

2009-01-11 @ 16:33:47
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: tdnfxqiak

Rujasaw nowu soputitep sugo, ubecenuce maqoy uzihaveze bolagisipe hevevivoqe.

2012-10-16 @ 05:04:20
URL: http://www.qopezubu.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0