Onsdagsbabbel

Onsdag fm och jag och Viktor har varit på "babysång" på biblioteket, måste erkänna att jag var lite skeptisk innan men jag blev positivt överraskad. Det var riktigt mysigt och kul faktiskt, Viktor och de andra tre barnen tittade nyfiket och glatt på "damen" som plockade fram den ena figuren efter den andra ur sin röda lilla resväska och sedan sjöng hon en sång eller gjorde en ramsa till djuret eller saken. Ganska pedagogiskt tyckte jag och lite tips på nya ramsor  man kan skoja till det med här hemma när man tex skall klippa naglarna, vilket sällan är populärt!

Vad skall jag berätta mer då? jo kanske ska visa en liten bild från vår trädgårdsstädning (det funkade ju inte sist) och igår så var vi ute hela em igen och krattade och körde undan de sista löven för i år, (kommer säkert falla några till men dem skiter vi rent ut sagt i).



Detta var ju den roligaste delen av lövkrattning och bortkörning!!

Nu skall jag nog fixa lite middag till mig och tjejerna för Filip är ju hos Gun-Britt och busar idag men jag skall snart hämta honom för i em skall vi ha en filmkväll i Hembygdsgården för alla barn och där skall det serveras korv, godis och diverse filmmys, hoppas det kommer mycket barn nu när vi fixat denna lovaktivitet. Men om inte annat så har ju våra barn något lite roligt att göra några timmar. Men är det någon som läser och vill komma så är ni jätte välkomna!!!!! (16.30-18.30).

middagstips???? varför är det lika svårt och trist att komma på middag varje dag? jag är lite sådan att jag behöver bestämma en vecka i taget och handla hem efter detta för då är det inga problem, det är själva ideerna som är svårt och jobbigt. Har ni några smaskiga och lätta recept så tipsa mig GÄRNA!!! Idag får det bli lasagne (snabbvariant).

Ett sista kort som jag tog häromdagen bara för skoj skull.

en ekgren med himmel och moln som bakgrund tyckte jag såg fint ut, men jag tror att den kan bli ännu bättre om man justerar färgerna lite, skall kolla med Emma och kanske får ni senare se en färggrannare variant?

Jo jag glömde ju nästan att visa vad jag gjorde på senaste scrappträffen, en layout på Filip, ett favoritkort som Aase tagit, han står och tittar på en stor brandbil som demonstreras av en brandman, stor grej för Filip och därav den allvarliga och koncentrerade  blicken. (gjorde ju en layout på Viktor också men den skall jag skicka till en tävling så den kan jag inte visa ännu).



Det får vara allt för idag!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Sofia

snabbt gott och enkelt är en grönsakssoppa med bacon i. om man nu har barn och familj som gillar grönsaker... skala potatis, morötter och skär i bitar, dela broccoli och fräs lite bacon. hacka purjolök och skär ner lite minimajs. koka upp vatten med grönsaksbujong, va 2 matskedar till 1 liter vatten. lägg ner grönsakerna och koka i ca en kvart eller tills morötter och potatis är klara, häll i baconen ca 5 minuter innan allt är klart. värm lite vitlöksbröd och klart. snabbt och gott! Lycka till

2008-10-29 @ 14:43:10
Postat av: Aase/ängel60

Värst vad mycket du hinner med, själv är jag utslagen av energibrist..... Gjort en ny på Viktor iaf. Annars mest slapp i soffan med bok, Välbehövligt! Hoppas filmkvällen blir bra och inte bara kusinerna denna gången....

Kram AA

2008-10-29 @ 15:23:26
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Aase/ängel60

Gudmor lovar köpa ny hatt till Viktor nästa år så det kan bli en prinshatt lo till :) Inte ska du vara bekymrad för att han växer ur sommarens hatt :) Men nostalgi är ok. Ses snart hoppas ajg. Kram kram

2008-10-30 @ 09:58:53
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Maria O

Så spännande med tävling. Blev jättenyfiken nu på den layouten.

Härliga bilder.

Kram Maria

2008-10-30 @ 11:03:14
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0