Bilder och babbel

God morgon allihop, tack för alla kommentarer alltid lika kul när det dyker upp lite finurligheter och vänliga ord! Och ja M och M ni skall gärna få följa med till Universeum nästa gång, och ja tack, en dag på Hagabadet med lite champagne skulle inte heller sitta fel!!!!!!!
Tack Anna för att du skickat lite bilder till mig, så här kommer nu några foton från vårt besök på Universeum. Det var inte så lätt för Anna att få till bra bilder för dels var det ganska mörkt och sedan kan man ju inte säga att Filip stod eller satt still många sekunder, det fanns ju hur mycket kul som helst att se och uppleva!

Men kolla vilka "fula fiskar" detta är en mal och den låg precis vid glaset så att man såg tydligt men sedan kom............. 



HAJARNA, HAJARNA!!!!

Filip: "mamma kolla den har en sågnäsa!! kan den såga ner träd?" Hmm, hur svarar man på detta utan att börja skratta, -jag vet faktiskt inte om den kan såga träd med sina vassa tänder men jag tror inte det, det växer ju inte så mycket träd i havet. Tur han nöjde sig med det svaret men den var fortfarande "läskig".

Det var ju inte bara fiskar utan här tittar vi på ormar, en stor huggorm och det fanns en ännu större snok, huu jag tycker inte så värst mycket om ormar men de är ändå väldigt farcinerande- (stavas det så?) spännande var det ialla fall.


Här är jag och Filip ovanför rockornas akvarie för jag tyckte han hade lite för små fötter för att gå själv, risken att han trampade mellan i nätet var ganska stor och hängbron var för de lite "större barnen" MEN- "mamma jag är stor kille" så vad gör man, jo man klättrar upp själv och balanserar med.


Stor groda att rida på var också kul att klättra upp på.


vi avslutade dagen med experimentavdelningen och där fanns denna polisbil uppställd där barnen fick sitta i och pilla på alla saker och knappar, gissa om Filip körde och rattade för fullt.



Ja det får vara allt från rapporten på Universeum men jag måste ju visa en bild på Viktor och hur det blir och ser ut när mamma sitter vid datorn och knattrar...........


lite extra att städa, men det får man ta, det kostar att ha lite "egen tid". Nej nu kurrar magen så det är dags att äta lite frukost och kanske få den lille i säng en stund innan vi skall åka och fotografera honom.
Ha en skön dag alla mina cybervänner och sköt om er.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Anonym

farcinerande = aj-baja

fascinerad = OK



Kul att se bilderna, ännu kuligare när vi skall ha vå killdag på Universeum.

2008-10-23 @ 11:47:55
Postat av: Anonym

farcinerande = aj-baja

fascinerande = OK



Kul att se bilderna, ännu kuligare när vi skall ha vå killdag på Universeum.

2008-10-23 @ 11:48:25
Postat av: Maria O

Va roligt att se bilder på eran dag på universeum.

Nu har jag äntligen svarat på utmaningen jag fick av dej för typ en evighet sedan.

Vi ses på måndag.

Kram Maria

2008-10-23 @ 14:01:48
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Aase/ängel60

Härliga Filip, förstår hans glädje...

Presenter väntar på pojkarna efter min tripp till Belgien :)

Viktor din buse, lär dig plocka upp skräpet också :)

Kram kram Aase

2008-10-24 @ 09:50:25
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: UllaBritt

Ursäkta mej!nu vaknar jag ,jag blir väldigt fashionerad av er utflykt med, kan se Filip springa omkring"mamma kom,kom mamma"jätte härligt kramizar moster.

2008-10-26 @ 12:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0