Jag ser det snöar......

Äntligen har då årets första snö kommit eller för att vara mer korrekt, denna säsongens första snö. Gissa om barnen blev lyckliga igår när de såg det lilla lilla vita täcket på marken, tur att det var studiedag för tjejerna så att alla kunde gå ut och njuta av vädret! Filip och Emma såg så goa ut när de låg på marken och Emma skulle lära Filip hur man gör snöänglar, tyvärr blev det inga foton tagna för jag och Jessica var inne och fixade till och monterade foton till vår utställning som pågår nu i helgen i Hembygdsgården. Men Emma och Elin skötte fotografering på lite av uteaktiviteterna så att även ni kan få ta del av dem.

Skönt att ha de stora tjejerna som är så gulliga mot sina småbröder och kusin Elsa som var på besök, TACK tjejer ni är kanon!!!!

Klart är ju dock att de små fick slita lite för att ha någon av de stora att leka med........... eller vad sägs?


Och Filip var snabb med att ta efter storasyster och körde med sin lite äldre kusin istället,


Vi hade fint besök i trädgården också, för det är ju inte varje dag man ser en tjädertupp, både jag och Emma blev helt till oss och flög ut med kamerorna i högsta hugg.


Imorse när man vaknade hade det ju kommit ytterligare några mm snö och solen strålade från klar himmel, vilken energikick! och energi fick nog Emma när pappa och Filip väckte henne, hyggligt att ha med kameran när man väcker någon eller ? men Morgan fick några roliga bilder på dem.




Nu blir det inte mer idag, jo förresten det finns en julklappstävling som man kan vara med i om man vill på Johannas kreativa sida. Skynda er för det gäller bara tills imorgon 23/11.

Ja nu får det ialla fall räcka för idag.
Ha en riktigt skön lördags em och kväll!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Underbart väder vi haft i flera dagar, sol = energi

Idag plockas advenstlådorna ner från vinden för att kolla vad som finns.... :=)

Kram Aase

2008-11-23 @ 09:31:05
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Emma

2008-11-23 @ 16:57:57
URL: http://emmasfotohorna.blogg.se/
Postat av: Marcus

Hej kompisar,



Tack för ett trevligt kalas. Det är alltid lika kul att ses. Jag har förresten planerat att vinna massa pengar på lotto vecka som kommer. Då ska jag ha ett samtal med chefen. Om ni vill se hur det kommer att se ut får ni klicka på länken.



Hej hopp



Marcus

Postat av: Anna

Och idag öser det ner! Idag blir det pulka-åk av i alla backarna runt omkring tror jag.

2008-11-24 @ 12:07:25
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: UllaBritt

Härliga dagar så var vintrarna alltid förr eller!?kan minnas fel men härligt iallafall,var på en riktigt gammaldagsjulmarknad igår i Hindås,gammeltåget kom från Gbg o man kunde åka t.o.r.t.o.m.i restaurangvagn om ville,väldigt trevlig marknad,funderar på adventskaffe 7/12 kan det vara ngt.Vifår höras vidare.kramizar moster.

2008-11-24 @ 13:34:14
Postat av: Lillsyrr

Var som att åka till ett vackert vinterlandskap i går då man kom till er och ändå är det bara 1 timmas bilresa bort - så härligt! Återigen måste jag säga att ni har fått det ännu mysigare nu med den fina övervåningen och de nya möblerna i tv-rummet. Idag har vi fått lite snö också - börjar få lite adventsstämning. Hoppas det håller i sig till nästa fredag då vi ska till Liseberg. kram lillsyrr

2008-11-24 @ 15:11:02
Postat av: Johanna

Åh, vilka sköna kort! (igen) de e ju alltid lika kul å kolla in här. De bästa korten är ju de spontana på de som faktiskt händer i livet... hehe, har numera kortet som mamma så snällt framkallt till mig i almenackan och när jag har det tråkigt i skolan så tittar jag på den underbart hysteriskt glada viktor (med pilotmössa) och tycker allt e lite roligare 'haha' kram till er alla och tack för att ni förjyller min vardag!!! :D

2008-11-24 @ 21:45:41
URL: http://johanna.candoredesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0