Hemma hos Svenssons

Igår kväll när jag kom upp på Filips rum så hade han vänt upp och ner på det mesta för att kunna bygga ihop sin bilbana som han fick av Marcus när han var nyfödd, nu 3 år senare så har han hittat lådan med ALLA roliga delar och försökte sig på att sätta ihop den själv. Han hade flyttat runt allt i stort sett för att kunna göra en jättelång raksträcka. Pappa tyckte synd om honom när han förtvivlad kom ner och sa att det inte funkade så efter ladugårdsbestyren så blev det bilbanebygge och gissa om Filip var ivrig att få provköra sina bilar!





Men jag har konstaterat idag att han är fortfarande lite för liten för denna leksak när han försökt bygga om banan och inte riktigt fått loss skenorna utan då brutit lite i dem och vips så gick små plastklips av. Hmmm hur gör man? han vill ju så gärna leka och försöka och jag kan inte sitta där uppe hela tiden och kolla och hjälpa.

Jag kan också visa en bild på våra fina bokhyllor som Morgan byggt och som vi har uppe på hallen, jag är själv helnöjd och tycker att det blivit så mysigt i denna läshörna.


Vår öppna spis inne på kontoret, (går tyvärr inte att elda i den) har Morgan dekorerat med lite udda "vedträn" , är det någon som är intresserad av ett "vedträ" så är det bara att höra av sig, som ni ser så har vi några i lager, kanske en värmande julklapp till någon?



Nu har vi ätit lite middag och jag har fått Filip till att lägga sig och sova, det är ingen enkel match för han är uppe och vänder ett par gånger och "jag skall bara göra....." men nu har jag vunnit och det blev en liten lugn stund. När grabbarna vaknar skall vi gå ut i snön och åka lite pulka igen, så himla skönt med lite vinter och det ljuset som snön ger. Nu skall jag passa på att ta en kopp kaffe och pyssla lite med Filips julkalender, det är ju knappt en vecka kvar tills den skall vara klar!
Ha en skön tisdagskväll!
Lotta


Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Vilekn lycko kille som har en sån underbar pappa....

Hoppas bilarna gick riktigt fort :)

Kram Kram Aase

2008-11-25 @ 18:16:42
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Andrea

Hej, vilka fina fårskinn!! Jag vill gärna ha ett. Vad kostar de vita t ex? Kramar till er alla! Andrea

2008-11-25 @ 19:39:53
Postat av: Marcus

Hejsan,



Kul att Lillefilip kör bilbanan. Han var två dagar gammal när han fick den - kanske lite tidigt, va? Fast å andra sidan har jag för mig att hans pappa och hans kompis Marcus invigde bilbanan åt honom, stärkta av ett par kalla pilsnerdrickor. Underskattat nöje även för ett par farbröder i mogen ålder.



Fårskinnen, ja - Jag glömde att ta med mig. Lotta, hälsa Lillemorgan att han lägger undan dem om han kommer ihåg. Jag har nästan lovat ett par kollegor...



Kram



Marcus

2008-11-25 @ 19:57:01
Postat av: Kajsa

EH.. JAG VILL HA... en grå tack.. =) pris?

kram kram

Kajsa..

ps.. uuuurläckra bokhyllor.. härligt med idéer..

och så med Filip.. kul att han vill pröva ialla fall.. även om vissa plastbitar går sönder.. en härlig "GO"anda har han ialla fall.. =)ds

2008-11-25 @ 21:25:23
URL: http://kajsascrap.blogg.se/
Postat av: Anna

Otroligt snygg och härlig läshörna! Låt honom leka, när han har åldern inne för bilbanan är den ändå inte kul... så var det med min grabb i alla fall, så jag ångrade att jag inte lät han röja på med en del av bitarna. Man kan ju lägga undan hälften, så man kan ta fram en bana även om några år.

2008-11-26 @ 08:37:10
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: Maria O

Vilken händig man du har. Jättefin bokhylla. Va roligt Filip ser ut att ha med sin bilbana. Snart får han väl sällskap med lillebror som springer iväg med bilarna!!

Tack för goa kommentarer i min blogg. Blir alltid glad när du lämnat fotspår efter dig.

Har kikat runt lite och sett bilder från träffen i Grovare. Det såg så härligt ut.

Kram Maria

2008-11-27 @ 20:58:15
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Anna

Du har något inne hos mig! Ha en riktigt skön helg!

2008-11-28 @ 12:42:34
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: UllaBritt

Härligt att se din fina ljusstake ,den lockar fram många fina minnen från " förr",sluta aldrig med denna blogg.vi ses på söndag kramizar "moster"

2008-12-01 @ 10:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0