Fredagsbabbel

Ännu en vecka som har gått och det närmar sig jul med stormsteg!! Men det hjälper ju inte att stressa upp sig för det, för det blir jul iallafall. men jag måste erkänna att jag ligger lite efter med adventspyntandet för jag har inte gjort någonting mer än att burit ner några ljusstakar till rumsbordet och "klätt" vår hemmagjorda adventsljusstake i köket, men det finns ju en dag imorgon också, (hoppas den är riktigt lång).


Vår ekegren som blivit ljusstake, en tradition som jag tagit från min mamma, vi hade alltid en sådan hemma i köket i Gräsryd och det var inte advent och jul om inte den stora ljusstaken stod på sidobordet i mamma och pappas kök och likadant har det blivit hos oss.

Idag har jag och barnen varit hos Carina (min faster) och tillbringat dagen tillsammans med henne. Vi var ute i skogen ca 2 timmar och pluppade sten i Stockasjön, plockade blåbärsris och mossa, var och tittade på några hästar och hundar och sedan gick vi hem och fixade middag. Vips var dagen nästan slut och det var dags för mig och grabbarna att åka hemåt. Ikväll är Morgan på julfest med jobbet så för mig blir det nog lite julkortspyssel och kanske att jag stickar vidare på min mössa framför TV:n till Idol?

Men när jag slog på datorn och kikade in på mina kommentarer så har jag fått en Award (utmärkelse) för min blogg utav Anna (minigrisen), SÅÅÅ glad man blir när någon uppskattar det lilla jag har att visa och berätta om!!!! TACK Anna, det värmde!!
Skall givetvis skicka detta vidare till några av mina favoritbloggar och jag vill inte att någon skall känna sig avglömd utan finns ni inte med denna gång men att jag fortfarande besöker er regelbundet så hoppas jag ni vet att jag uppskattar er och vad ni delar med er av ändå!!!!! 



Angel60: för att du är min vän och ett stort stöd för hela familjen och du/din blogg är en stor inspirationskälla för mig som amatörscrappare.

Johannas kreativa sida: för din sprudlande energi och dina härliga ideér!

Marias vrå: alltid lika spännande att se vad du och familjen hittat på.

Minigrisen: för en rolig blogg att gå in på, man vet aldrig vad som väntar, en "okänd" vän som ofta skickar mysiga kommentarer till mig och som jag förhoppningsvis snart skall få ett ansikte på!

Emmas fotohörna: för möjligheten att få kika in till dig och se vad du har för dig de dagar du inte är hos oss!

Cilla och Lina för att ni är så goa vänner, när vi träffats har jag alltid fått energi (Cilla jag väntar fortfarande på din blogg,ha ha)

Ja vad krävs då för att fullfölja denna utmärkelse:


1. De som mottagit awarden ska lägga upp en bild på den.
2. Länka till den bloggen du fick den ifrån.
3. Ge den vidare till sju andra bloggare & länka till deras sidor.
4. Lämna ett meddelande i deras bloggar, så de vet att de fått awarden.

Nu orkar jag inte mer idag, NU vill jag ha kvällsmat och sjunka ner i soffan, jag skiter i pysslet det får vänta tills imorgon!!

Ha en skön och avkopplande fredagskväll!
Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Marcus

Hej hopp,



Bästa bloggen!! Visserligen enda bloggen jag besöker, men det är ändå den bästa. Innan du hade en blogg visste jag faktiskt inte vad en blogg var - ja, jag erkänner att jag är på riktigt god väg att bli en gubbe. Fast det var inte det jag tänkte skriva..... Bilden på er spis gjorde att jag blev hungrig på pizza från Grovare. Jag är gräsänkling - Anna är på afterwork med sina jobbarkompisar och därefter ska hon gå direkt till Erica & Fred på thanksgivingparty. Olle och jag är således ensamma hemma. Tillsammans satt vi i soffan i kallingarna (Olle hade blöja) och kollade på Cops och Pimp my ride. Olle fick nappflaskan och jag drog i mig en riktig turrepizza med kebabsås, pepperoni och, troligtvis, en halv råtta, som visserligen kallas oxfilé. Som sagt, jag bakar hellre min egen pizza i Grovare.



Kram /Marcus



Ps. Länken går till en amerikansk pub där man kan hyra en kompis att dricka med - rätt kul faktiskt

2008-11-28 @ 21:15:05
URL: http://www.rentadrinkingbyddy.com
Postat av: Marcus

Rätt länk.....

2008-11-28 @ 21:16:37
URL: http://www.rentadrinkingbuddy.com
Postat av: Johanna

Åh tusen tack gulliga du!!! :D hehe ses vi kanske imorgon på marknaden? Kram kram

2008-11-28 @ 23:03:42
URL: http://johanna.candoredesign.se
Postat av: LINA

Alldeles rätt inställning, det blir jul ändå. skit i pysslet det kan man göra om man har tid och lust, annars blir det ju ett måste och det är väl inte det som är meningen. eller?

Hoppas vi får lite tid att träffas det blir ju tyvärr lite lite tid över när det lackar mot jul.

Ha det nu så bra och pyssla lungt.

2008-11-29 @ 13:06:58
Postat av: LINA

Alldeles rätt inställning, det blir jul ändå. skit i pysslet det kan man göra om man har tid och lust, annars blir det ju ett måste och det är väl inte det som är meningen. eller?

Hoppas vi får lite tid att träffas det blir ju tyvärr lite lite tid över när det lackar mot jul.

Ha det nu så bra och pyssla lungt.

2008-11-29 @ 13:08:37
Postat av: Aase/ängel60

Hej Gumman, TACK du är min vän också :) Du är helt klart den bästa vän man kan ha!

Kram AA

2008-11-29 @ 13:53:50
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Lillsyrr

God första advent systeryster! Mysigt att se "vår" traditionella adventljustaken - då vet man att det lackar mot jul, tur att du håller fast vid den så man får se den varje år! Här har vi i allafall lite mys trotts flyttkartonger mitt i all röra. Olle känner av sin tänder rejält nu så han ligger under sitt babygym och smågnäller och har varit en liten buse i natt ;-) Ha en mysig dag och drick god glögg och många pepparkakor. Vi ses på fredag om inte förr! Kram A

2008-11-30 @ 08:00:36
Postat av: gittan

tack för att du tittar till mig då och då :)

Har suttit djup försjunken i helgens CC ....

2008-11-30 @ 15:18:40
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Anna

Åh tack! Visst blir man glad av awards!

Hoppas du har en skön adventskväll.

2008-11-30 @ 16:04:21
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0