Vart tog sommaren vägen?

Idag känns det som höst tycker jag, Elin och Emma har börjat skolan idag och Filip är hos dagmamman det är så definitivt när sommarlovet är slut och ny termin börjar. Men samtidigt är det spännande och roligt att börja något nytt, Elin börjar 6:an och Emma 2:a året på gymnasiet, så himla fort tiden går, de är ju stora tjejerna nu! 
Filip tyckte också att det var jättekul att få träffa kompisarna igen och han skulle köra "traken" = traktor och lasta pinnar hos Gun-Britt idag. Lite dåligt samvete har jag för att jag lämnar honom när jag är hemma men det känns lättare när jag ser hur kul han tycker det är att träffa sina kompisar.
Jag och Viktor har myst en stund nu innan det var dags för honom att sova igen och då blev det ju så jättelugnt att jag bara kunde slå mig ner här vid datorn en stund. Väntar också på att Anna och Olle skall komma de är påväg just nu och det skall bli så kul att se dem igen, lillprinsen växer och ändrar ju sig för varje gång så det får inte gå allt för lång tid emellan.

Två mysiga kort på en överblommad maskros vill jag visa för er. Lite symboliskt för sommaren som går över i höst men vi behöver ju inte vara ledsna för det för liksom maskrosfröerna slår sig till ro någonstans i jorden och växer upp med ny kraft nästa vår/sommar, så har ju vi fått massor med kraft och energi av sol och värme som vi har lagrat och kan ta lite av under höst och vinter för att sedan väckas och samla ny energi igen när maskrosen tittar upp igen.




Det får vara allt för denna gången, dags att göra lite nytta och fixa lite lunch till lillsyrr och mig.
Ha en skön "höstdag" och njut av lugnet!
Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Vilka fina foton....har du kollat in dej själv ´hos mig? ;) xoxo AA

2008-08-19 @ 16:12:38
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: UllaBritt

Man blir så himla glad när man kollar din "pysselblogg"du ger mig energi tack för det.Kramizar moster.

2008-08-19 @ 19:07:09
Postat av: Gubben

Snygga kort!!

2008-08-21 @ 10:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0