Tillbaka till vardagen igen.

Så var denna semestern över, Morgan har börjat jobba idag och jag är ju fortfarande hemma och är mammaledig men det är ändå inte samma sak som när vi är hemma hela familjen. På ett sätt är det skönt att komma tillbaka till lite rutiner igen men jag saknar det varma goa vädret. Konstigt att man aldrig blir mätt på solen, men vi får ju inte klaga för i år har vi haft en underbar sommar och semester. Känns som om vi hunnit med en massa saker, både varit runt och hälsat på vänner och tittat på nya saker men även hunnit med målning av huset och fixat en del andra saker här hemma. Har fortfarande ett dåligt samvete och det är vårt förråd som skulle rensats ut och städats upp men det har inte blivit av, kändes helt fel att tillbringa tid inomhus när solen strålade, så detta projekt har jag kvar.

Tänker nu visa några bilder från vår Gotlandssemester, hade ju ett par kanondagar på denna vackra ö. Jag har varit där över 10 gånger men blir lika frälst varje gång jag kommer över, det är som att komma till utlandet. Det finns så mycket att se och trots att det är mycket turister på ön så är det ändå inte så exploaterat med en massa fula försäljningsstånd med reklamtröjor och massa "skit" som det exempelvis är på Bohuskusten.

Vi bodde på ett vandrarhem vilket kunde varit betydligt mysigare och bättre men tack vare att det inte var så inbjudande att vara där så åkte vi runt och hittade mysiga fika/frukostplatser varje dag. Eller vad sägs om dessa frukostbilder?


Första morgonen blev det frukost vid Kovik, ett fiskeläge som ligger ca 3 mil söder om Visby, stanna till där om ni är på Gotland är jätte fint att strosa omkring vid de gamla fiskeläget och strandängen samt ta en titt i det lilla kapellet där det är populärt att gifta sig (vi försökte med TG och Aase men icke........)





Frukost på stranden, kolla stenarna så runda och släta, några av dem hamnade i kassar som släpades med hem, jag undrar hur många kilo Gotlandssten som fraktas per tur med färjan? Denna strand låg vid Fridhem och var helt fantastisk, vi satt i skuggan och tittade ut över vattnet och såg Högklint på ena sidan om oss och på andra sidan klippväggar in mot stan. 



Lite som vid medelhavet eller vad säger ni?


En bild på Filip när han promenerar ut på piren i Västergarn.
Det finns hur mycket som helst att visa från Gotland men det får bli vid något senare tillfälle.
Ha en skön avkopplande dag i regnet (nästan lite skönt faktiskt)
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Underbara bilder på underbara dagar! Är så glad att fått uppleva det med dej och din familj.

Här har jag överlevt första arbetsdagen, det är skönt med vardag igen och jag har ju en underbar semester att minnas.Speciellt när jag ska scrappa den :)

Kram Aase

2008-08-04 @ 15:07:08
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilka härliga bilder, Gotland är en underbar ö!



Snubblade in från minigrisens blogg för att säga att jag tror att din hoya nog är en hoya Carnnosa 'compacta'

2008-08-04 @ 18:51:22
URL: http://morellens.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahhaha.. Maria sicken busa! Jag skulle ju precis stoltsera med att jag listat ut att du förmodligen har en "compacta"..

Huvudsaken att du fått veta förstås!

Jag vill oxå komma till Gotland! Det får nog bli i mitt nästa liv, för det är svårt att ta med grisarna dit.

2008-08-05 @ 08:56:02
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0