Naturpyssel

Tack för alla kommentarer, SÅÅ glad man blir när man ser att någon varit inne och kikat på min lilla pysselsida, fortsätt gärna så!!!!

Torsdag och vi hade inga direkta planer för dagen så vi tog på oss och gick ut, tog en promenad till skogen och plockade lite allt möjligt som vi sedan tog med oss hem för att pyssla med. Vi fick med oss olika sorters löv, ekollon, lav och blommor.
Lite papper, vattenfärger, klister och fantasi och vips hade våra naturfynd förvandlats till "konstverk" eller vad tycker ni?




Viktor var med och fick sin beskärda del av målning han med, mamma kladdade ner foten och handen med fingerfärg och gjorde hand och fotavtryck, inte så lätt som jag trodde! Kletigt värre och fingrar och tår som knep ihop sig så det var svårt att få till ett bra tryck men så här blev det iallafall.


Nu är det dags för lite middag och ikväll skall jag till Hembygdsgården och baka våfflor för vi har våffelcafe där mellan 18-20.00 alla är jättevälkomna!

Sköt om er!
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Åh vilka fina konstverk..... Vad mysigt med våffelkafe´nästa gång hoppas jag att även jag kan följa med. TG var jätte stolt att Filip spontant sprungit ram och kramat honom när han kom dit :)

Själv är jag rätt utslagen efter kvällsmötet idag. Bloggar ltie och slappar mest :) Men imorgon lär det bli packpanik ;=) Du känner väl mig. Slår en signal i morgon. kram kram Aase

2008-08-28 @ 21:10:54
URL: http://angel60.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad roligt att få göra sånt riktigt pyssel! Våffelkafé.. mumma vad gott det låter. Oj, får nog vispa ihop en liten smet och grädda våfflor ikväll tror jag. Grädde o hemmagjord jordgubbssylt, hur fel kan det bli? Ha en härlig lördag!

2008-08-30 @ 15:19:05
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com
Postat av: UllaBritt

Skönt efter en lång dag på jobbet få se er igen och att ni gör så mycket mysigt enkelt och naturligt,jag önskar ....ja du vet!!kramizar moster.

2008-09-03 @ 20:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0